کد خبر: 1017068
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
در واکنش به تیراندازی‌های نظامیان صهیونیست به مناطق جنوبی لبنان
در پی تیراندازی‌های شبانه نظامیان صهیونیست به خاک لبنان و لفاظی‌های نتانیاهو برای پاسخ جدی به هرگونه تهدید از سوی حزب‌الله، مقامات نزدیک به مقاومت لبنان اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از ترس انتقام حزب‌الله دستپاچه شده و تنش‌ها را در مرز‌های جنوبی تشدید می‌کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در شرایطی که حزب‌الله لبنان هشدار داده که انتقام شهادت یکی از فرماندهانش در خاک سوریه توسط صهیونیست‌ها را خواهد گرفت، همین مسئله تمرکز و قدرت تصمیم‌گیری نظامیان صهیونیست مستقر در مرز را به شدت کاهش داده است. در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی روز چهار شنبه در پی تحرکات بامدادی در مرز شمالی فلسطین اشغالی با لبنان، بیانیه‌ای درباره این تحولات صادر و ادعا‌هایی را مطرح کرده است. ارتش صهیونیستی گفت که بالگرد‌ها و هواپیما‌های جنگی این رژیم به چند پست دیده‌بانی متعلق به جنبش حزب‌الله در جنوب لبنان حمله کرده‌اند. به گزارش شبکه المیادین، رژیم صهیونیستی بهانه این تجاوز ادعایی جدید خود را، شلیک شدن گلوله‌هایی از سمت لبنان به نظامیان اسرائیلی در این سوی مرز عنوان کرده و این در حالی است که هیچ مدرکی برای اثبات مدعای خود ارائه نداده است. به گزارش روزنامه تیمز اسرائیل، در بیانیه ارتش اسرائیل که چندین ساعت بعد از تحرکات بامدادی و شلیک منور‌هایی در منطقه مرزی جنوب لبنان صادر شده، آمده است: «شب گذشته در جریان فعالیت عملیاتی در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) از لبنان به سمت نیرو‌های ارتش اسرائیل تیراندازی شد. ما با شلیک پاسخ دادیم و هواپیماهای‌مان به پست‌های دیده‌بانی حزب‌الله در نزدیکی مرز حمله کردند». به نوشته این روزنامه، ارتش اسرائیل با بیان اینکه در تحولات بامدادی هیچ نظامی اسرائیلی مجروح نشده و از سوی لبنان نیز تلفاتی گزارش نشده، افزود: «این یک اتفاق جدی و شدید است و ما برای مبارزه با هر تهدیدی علیه مرزهای‌مان آماده هستیم». بیانیه ارتش اسرائیل در ادامه ادعا‌ها و رجزخوانی‌های پوشالی خود می‌افزاید: «اگر حزب‌الله بار دیگر سعی کند حاکمیت اسرائیل را نقض نماید، پاسخ ما محکم خواهد بود». به گزارش شبکه اسکای نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در اظهاراتی با اشاره به رخداد‌های سه شنبه شب در مرز‌های مشترک با لبنان گفت: «از نظر اسرائیل تیراندازی به نیرو‌های ما از سوی حزب‌الله امری بسیار جدی است. ما هیچ خشونتی علیه شهروندان خود را تحمل نکرده و به هرگونه حمله به شدت پاسخ خواهیم داد.». وی مدعی شد: «من به حزب‌الله پیشنهاد می‌کنم که قدرت خرد‌کننده اسرائیل را امتحان نکند. «حزب‌الله به دلیل رفتار تجاوزگرانه خود بار دیگر کشور لبنان را به خطر می‌اندازد!» سه شنبه شب نتانیاهو با بنی گانتس، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش و دیگر مقامات ارشد دیدار کرد. نظامیان صهیونیست در یک ماه گذشته از ترس انتقام احتمالی حزب‌الله، در ترس و وحشت به سر می‌برند و هر از گاهی به بهانه‌های مختلف به خاک لبنان، تیراندازی‌های کور انجام می‌دهند. در واکنش به تحرکات صهیونیست‌ها، شورای عالی دفاعی لبنان در نشست فوق‌العاده روز چهار شنبه خود اعلام کرد که تصمیم دارد از اسرائیل به شورای امنیت شکایت کند.

اسرائیل عامل تنش

به‌رغم اتهام‌زنی مقامات اسرائیلی به حزب‌الله برای دامن زدن به تنش‌ها در مناطق مرزی اراضی اشغالی، اما لبنانی‌ها بر این باورند که صهیونیست‌ها مسبب اصلی تنش در مرز هستند. ولید سکریه، نماینده فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان در واکنش به تیراندازی‌های سه شنبه شب در جنوب لبنان به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «تنش‌های امنیتی در مرز‌های جنوبی تنها نشان‌دهنده نگرانی اسرائیلی‌هایی است که تصور کردند عملیاتی رخ داده است، برای همین تدابیری را به دلیل ترس از نفوذ مقاومت و انجام عملیات اتخاذ کردند. آن‌ها همواره در تنش و نگرانی به سر می‌برند و منتظر پاسخ مقاومت به دلیل شهادت عضو مقاومت در سوریه در حمله اسرائیلی‌ها هستند. اسرائیلی‌ها همچنان در نگرانی و احتیاط به سر می‌برند و با هر تحرکی در مرز‌ها فکر می‌کنند مقاومت نفوذ کرده، برای همین از بمب‌های نوری و پهپاد استفاده می‌کنند.». وی گفت: «این تنش‌ها را اسرائیل ایجاد کرده است نه مقاومت. مقاومت به دنبال جنگ نیست، به این دلیل که اسرائیل وارد جنگ نمی‌شود، مقاومت نیز برای جنگ تلاش نمی‌کند. ما برای پاسخ به شهادت عضو مقاومت در سوریه شرایط سیاسی و مکان و وضعیت نظامی مناسب را انتخاب می‌کنیم». وی همچنین تأکید کرد: ما به عنوان لبنانی با هرگونه تغییری در مأموریت نیرو‌های بین‌المللی حافظ صلح (یونیفل) در جنوب مخالفیم، چراکه هدف درخواست امریکا برای تغییر این نیرو‌ها تبدیل آن‌ها به مزدور و جاسوس برای خدمت به اسرائیل است و نقش نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل این نیست.» صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند با دامن زدن به تنش‌ها در مرز اراضی اشغالی با لبنان و متهم کردن حزب‌الله به حملات به اراضی اشغالی، این جنبش را از واکنش احتمالی به شهادت فرماندهانش بازدارد. با توجه به اینکه لبنانی‌ها چند هفته‌ای است که به خاطر انفجار گسترده در بیروت درگیر مسائل داخلی هستند، نظامیان اسرائیلی از فرصت استفاده کرده و به تشدید تنش‌ها دامن می‌زنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار