کد خبر: 1017028
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
رند پال سناتور جمهوری‌خواه در نشست «کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه» ضمن تمجید از مواضع دونالد ترامپ برای «پایان دادن به جنگ‌های بی‌پایان» هشدار داد، نباید به ریخته شدن خون نظامیانمان در «باتلاق خاورمیانه» ادامه دهیم.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نماینده مردم ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکا در دومین شب نشست کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه بر عزم «دونالد ترامپ» برای پایان دادن به «جنگ‌های بی‌پایان» به ویژه جنگ افغانستان تاکید و درباره ادامه هدر رفتن منابع مالی و جان باختن نظامیان آمریکایی در «باتلاق خاورمیانه» هشدار داد.

رند پال که در مبارزات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ رقیب دونالد ترامپ بود و با آغاز ریاست جمهوری او به حامی ترامپ تبدیل شد، در سخنرانی خود در کنوانسیون جمهوری‌خواهان به تمجید از مواضع سیاست خارجی ترامپ پرداخت.

این سناتور آمریکایی همچنین به کارنامه جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در زمینه حمایت از جنگ‌های مختلف آمریکا به ویژه جنگ سال ۲۰۰۳ عراق تاخت.

سناتور ایالت کنتاکی گفت: «من از رئیس‌جمهور ترامپ حمایت می‌کنم چرا که او همانند من به این موضوع باور دارد که یک آمریکای قدرتمند نمی‌تواند در جنگ‌های بی‌پایان حضور داشته و بجنگد. ما نباید به بر جای گذاشتن خون‌ها و ثروتمان در باتلاق خاورمیانه ادامه دهیم».

پال ادامه داد: «من به همراه او برای ادای احترام به دو سرباز که اجسادشان از افغانستان به خانه (آمریکا) برگشت داده شدند، به پایگاه هوایی دوور رفتم. من هرگز آن بعد از ظهر را فراموش نمی‌کنم. می‌توانم به شما بگویم که رئیس‌جمهور نه تنها درد خانواده‌های آن دو سرباز را حس می‌کرد بلکه این موضوع را هم دیدم که او به پایان دادن به این جنگ متعهد است».

به گفته وی، «رئیس‌جمهور ترامپ اولین رئیس‌جمهور این نسل است که به دنبال پایان دادن به جنگ است نه اینکه به دنبال شروع یک جنگ باشد. او در نظر دارد که جنگ افغانستان را تمام کند و مردان و زنان (ارتش) ما را به خانه برگرداند».

رند پال افزود: «(جیمز) مدیسون (یکی از نویسندگان قانون اساسی آمریکا و چهارمین رئیس‌جمهور این کشور) یک بار در نامه‌ای نوشت، هیچ کشوری نمی‌تواند در بحبوحه تداوم حضور در جنگ، به حفظ آزادی خود ادامه دهد. من به این موضوع می‌‎بالم که سرانجام یک رئیس‌جمهور را دیدم که موافق این حرف (مدیسون) باشد».

این سناتور جمهوری‌خواه سپس به سابقه جو بایدن سناتور اسبق ایالت «دلاور»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ و نامزد کنونی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) در حمایت از جنگ‌های مختلف اشاره کرد.

او گفت: «(مواضع) رئیس‌جمهور ترامپ را با کارنامه فاجعه بار جو بایدن مقایسه کنید، او (بایدن) به طور مستمر خواستار جنگ‌های بیشتر شده است، جو بایدن در حمایت از جنگ (سال ۲۰۰۳ آمریکا علیه) عراق رای داد؛ جنگی که برای مدت‌های مدید رئیس‌جمهور ترامپ آن را بدترین اشتباه ژئوپلیتیکی نسل خوانده است».

پال ادامه داد: «من نگرانم که بایدن دوباره گزینه جنگ را انتخاب کند. او از جنگ در صربستان، سوریه، لیبی حمایت کرد. جو بایدن به ریخته شدن خون‌ها و پایمال شدن ثروتمان ادامه خواهد داد (اما) رئیس‌جمهور ترامپ قهرمانان (ارتش) ما را به خانه بر میگرداند. اگر شما همانند من از جنگ متنفر هستید، اگر شما می‌خواهید که ما به صرف سالیانه ۵۰ میلیارد دلار در افغانستان پایان دهیم و آن پول را همین جا در خانه (آمریکا) هزینه کنیم، شما باید از رئیس‌جمهور ترامپ برای یک دور دیگر (ریاست جمهوری) حمایت کنید. خطاب به سربازانمان و خانواده‌هایشان این را می‌گویم که در حمایت از رئیس‌جمهور ترامپ، به من ملحق شوید».

این قانونگذار کنگره افزود: «آن‌هایی که خواهان مالیات‌های کمتر و خدمات بیمه‌های کم هزینه‌تر و بهتر هستید در حمایت از رئیس‌جمهور ترامپ به من ملحق شوید، آن‌هایی از شما که می‌خواهید در برابر سوسیالیست‌هایی که در حال مسموم کردن مدارس مان و آتش زدن شهرهایمان هستند بایستید، در حمایت از رئیس‌جمهور ترامپ به من ملحق شوید و بیایید آمریکا را در کنار هم بازسازی کنیم».
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار