کد خبر: 1016958
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان این پرسش مطرح است که بیماری کووید-۱۹ چه تاثیری بر فصل شیوع آنفلوآنزا خواهد داشت؟
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر «گرگوری پولند» کارشناس بیماری‌های عفونی و مدیر گروه تحقیقات واکسن کلینیک مایو می‌گوید: درحالیکه پیش بینی دقیق آنچه در فصل پاییز و زمستان با آن روبرو هستیم سخت است، اما با بررسی آنچه در نیمکره جنوبی و پایان یافتن فصل آنفلوآنزا رخ داده، می‌توان به سرنخ‌هایی دست پیدا کرد.

به گفته این کارشناس بیماری‌های عفونی، در صورت استفاده از ماسک و حفظ فاصله مناسب، با آنچه در نیمکره جنوبی مشاهده کرده‌ایم بار ناشی از شیوع آنفلوآنزا روند کاهشی پیدا می‌کند. بنابراین، استفاده از ماسک موثر است و در کاهش انتقال بیماری‌های عفونی اهمیت دارد.

راهکار‌های به کار گرفته شده به منظور کند ساختن شیوع بیماری کووید-۱۹ از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی صحیح دست‌ها در کاهش شدت شیوع آنفلوآنزا نیز اهمیت دارد.

این کارشناس بیماری‌های عفونی تاکید کرد: توصیه می‌شود افرادی که قصد دریافت واکسن آنفلوآنزا را دارند زودتر از سال‌های قبل اقدام کنند و این کار را تا ماه‌های نوامبر و دسامبر (اواسط پاییز) به تاخیر نیندازند.

وی در این رابطه توضیح داد: آنفلوآنزا خود می‌تواند با مشکلات جسمی متعددی همراه باشد و فشار مضاعفی به سیستم درمانی وارد کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، این پزشک توصیه کرد که برای حفظ سلامت خود، اعضای خانواده و افراد جامعه تزریق واکسن آنفلوآنزا در افراد آسیب پذیر و گروه‌های حساس انجام شده و نکاتی همچون استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی دست‌ها به طور مرتب انجام شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار