کد خبر: 1016918
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰
انتشار جدول وقوع جرائم در کشور‌ها نشان می‌دهد که ایران در رتبه‌۴۶ این نمودار قرار دارد، یعنی هم ردیف کشور‌هایی مثل سوئد، اسپانیا، امریکا و انگلستان. پرسش اساسی این است که رسانه‌های غرب جرائم ایران و رفاه غرب را بزرگنمایی می‌کنند؟ برای پاسخ به این پرسش می‌توان واکنش رسانه‌ای جهان به دو حادثه‌ای که در چند روز گذشته در استرالیا و رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد را بار دیگر مرور کرد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: در چند روز گذشته حادثه‌تعرض مردی ۲۷‌ساله به دختربچه‌ای دو ساله در استرالیا افکار عمومی این کشور را به شدت تکان داد. این حادثه در ایالت نوردن تریتوری این کشور اتفاق افتاد. تحقیقات پلیس بعد از حضور در محل نشان داد که طفل در جریان حادثه اعضای بدنش دچار پارگی و خونریزی شدید شده و در حالی که در یک قدمی مرگ قرار داشت به بیمارستان منتقل شده است. متهم نیز بعد از بازداشت و محاکمه به ۱۳‌سال زندان محکوم شد.

اتفاق دوم حادثه‌ای بود که چند روز قبل در یکی از هتل‌های شهر ایلات رژیم‌صهیونیستی اتفاق افتاد که در جریان آن دختری ۱۶‌ساله به پلیس خبر داد مورد تجاوز گروهی قرار گرفته است. تحقیقات بعدی پلیس نشان داد که ۳۰‌مرد با ایستادن در صف به این دختر تعرض کرده‌اند. این افراد ابتدا دختر را مست کرده و یک روز تمام به او تجاوز کرده‌بودند. انتشار این خبر تکان دهنده هم باعث وحشت شهروندان زیادی شد.

سکوت معنادار

اگر دنبال کننده رسانه‌های غرب باشید، خواهید دید که این خبر‌ها در آن رسانه‌ها خصوصاً رسانه‌های لندنی منتشر نشدند. با این حال در صورتی که حادثه‌ای مشابه دو حادثه اشاره شده در ایران اتفاق می‌افتاد، مورد اقبال این جریان رسانه‌ای قرار می‌گرفت و مثل پرونده‌های رومینا تا مدت‌ها چهره‌ای سیاه از جامعه ایران به نمایش گذاشته می‌شد. جریان‌های رسانه‌ای غرب از انتشار اخباری سیاه که در جوامعشان به وفور در حال بروز است، پرهیز می‌کنند و همواره جلوه‌های روشن جوامع خود و جلوه‌های تاریک جوامع دیگر مثل ایران را در معرض نگاه جهانیان قرار می‌دهند. بهتر است بدانید که انتشار آمار جهانی در مورد تجاوز به زنان، کودکان و مردان هم حکایت از این دارد که کشور سوئیس پس از آفریقای‌جنوبی در رتبه چهارم و کشور سوئد در رتبه‌ششم جهانی قرار دارد.

فراوانی پرونده‌های قتل زنان در فرانسه

در مورد کشور‌های دیگر غرب باید آگاه باشید که فرانسه بالاترین میزان کشتار زنان را میان کشور‌های اروپایی دارد. افزایش قتل و خشونت‌های جنسی علیه زنان این کشور سبب شد تا آذر‌سال گذشته تجمع‌های اعتراضی در خیابان‌های ۷۰‌شهر این کشور به جریان افتاد. قتل زنان به دست شوهرانشان و مورد تعرض قرار گرفتن زنان و بی‌توجهی ساختار‌های قانونی نسبت به افزایش این خشونت‌ها، سبب گسترش اعتراض‌ها در این کشور شد. یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری اعتراض عمومی نسبت به وقوع قتل و گسترش تعرض به زنان، بی‌توجهی پلیس به شکایت‌های مطرح شده بوده‌است.

انگلستان پایتخت اسیدپاشی

پرونده‌های اسیدپاشی یکی از خشونت‌بار‌ترین پرونده‌های علیه افراد هستند که قربانیان آن به دنیای تاریک پرتاب می‌شوند. معروف‌ترین پرونده اسیدپاشی ایران مربوط است به آمنه بهرامی که سال‌۸۳ هدف اسیدپاشی قرار گرفت و بینایی‌اش را از دست داد. آمنه سرانجام در روزی که قرار بود متهم پرونده در بیمارستان دادگستری تهران قصاص چشم شود از او اعلام رضایت کرد. پرونده آمنه بهرامی بار‌ها در رسانه‌های فارسی غرب مورد تحلیل قرار گرفت و وجه سیاه از جامعه به نمایش در آمد. گردانندگان این برنامه‌ها، اما هرگز نگاه خود را متوجه لندن، مقر بسیاری از همین رسانه‌ها نکردند، جایی که حالا به پایتخت اسیدپاشی جهان لقب گرفته است. انگلیس براساس آمار‌های رسمی دارای بالاترین آمار اسیدپاشی در سراسر جهان است، در سه سال گذشته به طور متوسط هر هفته با ۱۵‌مورد اسیدپاشی مواجه بوده است که بیشتر آن‌ها در پایتخت اتفاق افتاده‌است. سال گذشته ۴۵۴‌مورد حمله اسیدی در این کشور صورت گرفته و تمامی موارد این اسیدپاشی‌ها با انگیزه‌های شخصی رقم خورده است.

آمار قتل

سال گذشته دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که آمار قتل نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲‌درصد و چاقوکشی ۱۶‌درصد افزایش داشته است. بر اساس این گزارش، آمار دزدی نیز ۳۰ درصد و حملات مسلحانه ۲‌درصد رشد داشته است. این گزارش می‌افزاید که در مجموع پلیس انگلیس ۵‌میلیون و ۵۰۰‌هزار فقره جرم در این مدت ثبت کرده‌است که این رقم در قیاس با سال گذشته ۱۱‌درصد افزایش نشان می‌دهد.

وجه تاریک یک کشور رؤیایی

تصور بسیاری از کسانی که به سوئد سفر می‌کنند اینست که سوئد دقیقاً چیزی است که آن‌ها در طول سفر خود به این کشور دیده‌اند. اما شاید اگر مسیر رفت و آمدشان کمی تغییر کند چهره متفاوتی از آن مشاهده کنند. در سال‌۲۰۱۶ حدود یک‌میلیون و۵۱۰‌هزار جرم در کشور سوئد به مراجع قانونی گزارش شده است. به طور متوسط در طی یک دهه گذشته سالانه ۵/ ۱ میلیون جرم در این کشور اروپایی ثبت شده است که در کنار جرائم پنهان و ثبت نشده عدد قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد. کشور سوئد در سرقت خودرو نیز جزو پنج‌کشور اول دنیا است. کشور سوئد در زمینه سرقت از منازل و اماکن جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است.

مرگ سالانه ۳۶‌هزار امریکایی در تیراندازی

آمار‌های رسمی نشان می‌دهند که در کشور امریکا سالانه ۳۶‌هزار نفر بر اثر تیراندازی جان خود را از دست می‌دهند، یعنی به طور متوسط روزانه ۱۰۰‌کشته در این کشور که به‌صورت مستقیم با شلیک اسلحه جان خود را دست می‌دهند، ثبت می‌شود. آمار و تلفات خشونت همراه با سلاح در امریکا بسیار وحشتناک است و سال به سال بر کشته‌ها و زخمی‌های حوادث افزوده می‌شود. بر اساس آمار‌های رسمی مرکز حقوقی گیفورد بیش از ۲/ ۱ میلیون امریکایی در حوادث یک دهه گذشته مورد هدف اسلحه قرار گرفته‌اند! در سال‌۲۰۱۷ تعداد مرگ‌و‌میر بر اثر استفاده از اسلحه در کشور امریکا به بالاترین حد خود در ۴۰‌سال گذشته در این کشور رسیده است، تعداد افراد کشته شده در سال‌۲۰۱۷، ۳۹‌هزار و ۷۷۳‌نفر بوده است که نسبت به سال‌۲۰۱۴، با ۱۶‌درصد افزایش همراه بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار