کد خبر: 1016843
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
افزایش ۱۴ برابری تولید طلا در کشور
رئیس جمهوری گفت: طلا پشتوانه بسیار مهمی برای پول کشور است از این رو دولت آمادگی سرمایه‌گذاری جدی در معادن طلا را دارد.

به گزارش خبرنگاران از سنندج، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح فاز 2 پروژه معدن طلای ساریگونی قروه که همزمان با آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی به صورت ویدیوکنفرانس‌ صورت گرفت، اظهار کرد: دو استان کردستان و خوزستان در مبارزه با کرونا موفق بوده‌اند البته استان‌های دیگر هم شرایط خوبی دارند.

وی تصریح کرد: این دو استان خوب فعالیت کردند که از همه مسئولین و دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکر می‌کنیم.

وی تلاش برای توسعه معدن طلای ساریگونی را شایسته تقدیر خواند و گفت: توسعه معادن طلا هم به لحاظ اکتشاف و هم استخراج در کشور بسیار موفق بوده است.

وی گفت: مسئله طلا یک اهمیت خاص و ویژه‌ای برای ما دارد همانطور که امروز معادن و پتروشیمی ما توانسته جای صادرات نفت را بگیرد گسترش استخراج طلا می‌تواند جایگزین ارز خارجی باشد.

وی افزود: دولت حاضر است برای معادن طلا یک سرمایه‌گذاری ویژه انجام دهد و اگر امروز ما موفق شدیم نسبت به سال 92 تولید طلا را به 14 برابر برسانیم یک سال آینده هم فرصت خوبی داریم.

وی تصریح کرد: طلا می‌تواند پشتوانه پول ما باشد و در صنایع مختلف بسیار کاربرد داشته باشد از این رو دولت مصمم به کمک و حمایت و سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

وی با بیان اینکه ما در شرایط کرونا شاهد رشد قابل توجه در صادرات انواع صنایع هستیم بسیار قابل توجه است، گفت: ما گفتیم حفظ نان و جان باید با هم باشد و به همین منظور فعال سازی واحدهای تولید مورد تاکید قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر