کد خبر: 1016757
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
از فرار وزارت ورزش تا اعزام متهمان پرونده ویلموتس با خودرو ون به خانه ملت
متهم ردیف اول که از سوی نهاد‌های نظارتی و قضایی تحت فشار است، دیروز به سئول رفت. مهدی تاج، همان کسی که استخدام ویلموتس را افتخاری بزرگ برای ایران خواند، به ساختمان فدراسیون فوتبال رفت تا با اعضای هیئت رئیسه و آن‌ها که احضار شده‌اند بحث و تبادل‌نظر کند. رئیس پیشین با اینکه می‌داند به خاطر همکاری چندماهه با مرد بلژیکی چه تاوان سنگینی باید بپردازد، اما باز هم از این قرارداد ننگین دفاع‌می‌کند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: جنجال‌هــای قرارداد مارک ویلموتـــس؛ تازه شروع شده است. وزارت ورزش به شدت تلاش می‌کند خود را در این قضیه بی‌تقصیر نشان دهد و مسئولیتی به گردن نگیرد. دیروز اعضای هیئت رئیسه و مهدی تاج نیز برای ارائه پاره‌ای توضیحات دسته‌جمعی و با یک ون راهی بهارستان شدند تا شاید راهی برای فرار از پرداخت دستمزد ۶ میلیون یورویی بیابند.

متهم ردیف اول که از سوی نهاد‌های نظارتی و قضایی تحت فشار است، دیروز به سئول رفت. مهدی تاج، همان کسی که استخدام ویلموتس را افتخاری بزرگ برای ایران خواند، به ساختمان فدراسیون فوتبال رفت تا با اعضای هیئت رئیسه و آن‌ها که احضار شده‌اند بحث و تبادل‌نظر کند. رئیس پیشین با اینکه می‌داند به خاطر همکاری چندماهه با مرد بلژیکی چه تاوان سنگینی باید بپردازد، اما باز هم از این قرارداد ننگین دفاع‌می‌کند.

رأی ناعادلانه!

حساس شدن نهاد‌های قضایی و نظارتی و همچنین مجلس شورای اسلامی به بحث افتضاح به بار آمده در پرونده سرمربی خارجی موضوعی نیست که با لفاظی آقایان ماستمالی شود. سایت فدراسیون فوتبال دیروز خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه اعضای هیئت رئیسه و مهدی تاج در خصوص طرح شکایت از رأی ناعادلانه فیفا به CAS با هم گفتگو کرده‌اند!

این ادعا در حالی مطرح شده که فیفا بر اساس مستندات ارائه شده از سوی ویلموتس و بند‌های درج شده در قراردادش رأی را صادر کرده و احتمالاً مسئولان فیفا نیز از دیدن بند‌های قرارداد ویلموتس شوکه شده‌اند.

سرخوردگی عمومی

نشست کمیسیون اصل ۹۰ با وزارتی‌ها و هیئت‌رئیسه فوتبال دیروز برگزار شد. سلطانی‌فر، علی‌نژاد، مهدی تاج، تقی‌زاده معاون حقوقی وزیر، ساکت و شکوری در این جلسه حاضر شدند و پاسخگوی سؤالات اعضای کمیسیون اصل ۹۰، کمیسیون فرهنگی و کمیته تربیت بدنی مجلس بودند. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ نحوه عقد قرارداد با سرمربی پیشین تیم ملی را نوعی سرخوردگی عمومی عنوان کرد. نصرالله پژمانفر با تأکید بر این موضوع گفت: «امروز قرارداد ویلموتس در حالت خوشبینانه به یک سرخوردگی برای آحاد مردم تبدیل شده و نگرانی‌هایی را برای دستگاه‌های مختلف امنیتی و اطلاعاتی ایجاد کرده و هر یک از این دستگاه‌ها با نگاه خاصی به بحث قرارداد ویلموتس می‌پردازند. مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در این زمینه مسئولیت مستقیم دارند. خیلی‌ها می‌خواهند بگویند جمهوری اسلامی ایران در مسائل خیلی جزئی هم قدرت تحلیل مسائل را ندارد و همین موضوع هزینه‌های خیلی سنگینی برای مردم ایجاد می‌کند. در حالی که اینگونه نیست، چراکه نظام جمهوری اسلامی چابکی و قدرت لازم را دارد و می‌تواند تمام مسائل را با ورود به آن مدیریت کند. رسانه‌های معاند با خود می‌گویند وقتی ایران نمی‌تواند یک قرارداد درست و حسابی با رعایت مسائل و قواعد بین‌المللی تنظیم کند، چگونه می‌تواند مسائل مهم کشوری و جهانی را با محوریت خود حل کند.» نماینده مشهد با اشاره به نقش کمیته فنی در انتخاب سرمربی اظهار داشت: «در اساسنامه فدراسیون فوتبال کمیته‌ای به نام کمیته فنی و توسعه پیش‌بینی شده که وظیفه‌اش ارزیابی گزینه‌های مختلف و پیشنهاد کادر فنی و سرمربی تیم ملی به هیئت‌رئیسه است. باید به کمیسیون اعلام شود که آیا در قرارداد ویلموتس چنین فرآیندی طی شده است؟ آیا کمیته فنی این گزینه را بررسی و وی را تأیید کرده است؟ اگر غیر از این باشد کار به شکل درستی پیش نرفته، ضمن اینکه ما نقش نظارتی وزارت ورزش در عقد این قرارداد را تحلیل می‌کنیم و باید وزارت ورزش توضیح  دهد که چگونه این نقش را ایفا کرده است.»

بسیج ملی

وزیر ورزش هم همان مسیری را در پیش گرفته که تاج و همکارانش در پیش گرفته‌اند. مسعود سلطانی‌فر در حضور نمایندگان مجلس رأی صادر شده از سوی فیفا را غیرطبیعی خواند: «با تمام اتفاقاتی که افتاده و حکم ناعادلانه و غیرطبیعی که علیه فوتبال کشور و فدراسیون صادر شده باید بگوییم هنوز وسط کار هستیم و با وجود صدور حکم کمیته تعیین وضعیت فیفا برای تجدیدنظر دو مرحله بسیار جدی پیش‌رو داریم. این حکم قطعی نیست و اگر در دادگاه CAS نتیجه نگیریم، می‌توانیم به دادگاه فدرال سوئیس اعتراض کنیم.» سلطانی‌فر خواستار بسیج ملی در بحث ویلموتس شد: «به امید خدا با بسیج همه کشور می‌توانیم این رأی را بشکنیم. ضمن اینکه فدراسیون فوتبال به هیچ‌وجه نمی‌خواست چنین اتفاقی رخ دهد و شاید تحریم‌هایی که برای کشورمان وجود دارد یکی از عواملی بود که سبب شد کار به اینجا برسد.» دفاع از فدراسیون فوتبال هم در نوع خود جالب توجه بود: «همین فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر دستاورد‌ها و توفیقات زیادی داشته که از آن جمله می‌توان به دو بار صعود متوالی به جام‌جهانی و کسب نتایج درخشان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اشاره کرد.»

استقلال فدراسیون‌ها

معاون منابع مالی و توسعه پشتیبانی وزارت ورزش پرداخت غرامت ویلموتس از سوی وزارتخانه را غیرممکن خواند. ژاله فرامرزیان در نشست خبری خود، فدراسیون فوتبال را به عنوان مقصر اصلی معرفی کرد: «واقعیت این است که فدراسیون‌ها مستقل هستند و خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند. ما به آن‌ها کمک می‌کنیم، اما برنامه‌ریزی با خود فدراسیون‌هاست. دوستان اشتباهی که می‌کنند، تصورشان بر این است که دولت باید همه منابع را تأمین و آن‌ها را مدیریت کند. فدراسیون فوتبال مسئول آن چیزی است که انجام داده، اگر تخلفی صورت گیرد، بایدآن را جبران کنند و خسارت را بپردازند. تاکنون فدراسیون فوتبال درخواست کمکی از وزارت ورزش پیرامون پرونده ویلموتس نداشته است.  اصلاً پرداخت این رقم توسط وزارت ورزش ممکن نیست.»

معرفی متهمان به دادستانی

حجت‌الاسلام درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه دیروز شورای عالی قضایی یک‌بار دیگر بر پیگیری پرونده ویلموتس و معرفی متهمان به دادستانی تأکید کرد: «این قرارداد به مدت سه سال و به مبلغ ۸ /۷ میلیون یورو منعقد شده بود که در انعقاد آن نظر کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال اخذ نشده است. برای حضور ۶۳ روزه آقای ویلموتس، مبلغ ۲/ ۲ میلیون یورو و ۱۱هزار دلار از سوی فدراسیون فوتبال هزینه شده است. علاوه بر این هزینه، فدراسیون فوتبال زیر بار تعهدات غیرقانونی از جمله پرداخت ۷میلیارد تومان مالیات این قرارداد رفته و در نهایت هم از سوی فیفا محکوم به پرداخت ۱/ ۶ میلیون یورو غرامت نیز شده است. سازمان بازرسی کل کشور ضمن بررسی این پرونده و ابعاد و زوایای آن، هشت نفر از افرادی را که در این قرارداد دخالت داشته‌اند و موجب تضییع حقوق بیت‌المال شده اند به دادستانی تهران معرفی کرده است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسین طبرستانی
|
United States
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
0
0
یک کلام اینها خارجی پرستند یا منافعی درین قرارداد دارند مگر حضرت اقا نگفت واردات جنس خارجی ممنوع خجالت نمی کشند اگر پول از جیب خودشان بود این کار را می کردند چرا اینقدر اینها خارج پرستند انگلیس خبیص سالها پیش این را بخورد مردم ایران داد که شما هیچ چیز بلد نیستید خارجی ها از ما بهترانند حتی موقع جنس خریدن هم می گویند به ای بابا جنس حارجیی انگلسیی اروپاییی امریکاییی بس کنید اینها شما را خریدند موقعی که ما کشور فارس بودیم نه اروپایی بود نه امریکایی جوجه پارسال مرغ امسال خجالت نداره یک مشت بیسواد عقب افتاده اروپایی و امریکایی کنجشک رو رنگ می کنند و به جای بلبل بما می فروشند این درد خارج پرستی خنجری است بر قلب ما
ما ملت حسینیم ما ملت حسینیم تمام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
0
آیا بستن این قرارداد ملت سربلند ایران را سرافکنده نمیکند ؟!...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار