کد خبر: 1016591
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به فلسفه قیام عاشورا، اظهار داشت: یکی از عبرت های مهم و درس این قیام برای بشریت اسن است که هر گونه سکوت در برابر ظلم و جور منجر به نابودی و مرگ جامعه می شود.

حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی در جمع عزاداران حسینی هیات رزمندگان اسلام با اشاره به خطبه ۳۱ نهج البلاغه، گفت: در این خطبه حضرت علی(ع) سفارش به آزاد مرد بودن و رهایی از قید و بند زنجیرها و تعلقات دنیوی را تصریح کرده اند که در همین راستا امام حسین(ع) نیز فرمودند من هیچ وقت تن به ذلت نمی دهم و مقابل شما سرخم نمی کنم، ذلت و خواری از خانواده ما به دور است.

وی با بیان اینکه پیامبران آمده اند تا ما را آزادی ببخشند، افزود: یکی از عناصر مهم و اصلی فرهنگ عاشورایی این است که مرگ با آزادی بهتر از زندگی با ذلت و خواری است.

سرایی با تاکید بر اینکه هیات های حسینی و انقلابی باید فلسفه عاشورا را برای احاد مردم مطرح و تبیین کنند، افزود: امروز عامل شکل گیری حکومت اسلامی بعد از گذشت افزون بر ۱۴۰۰ سال داشتن پشتوانه عاشورایی، وجود رهبر دینی و فرهنگ مهدویت و انتظار است.

وی هشت سال دفاع مقدس را تکرار عاشورا توصیف و اضافه کرد: به واقع بود رزمندگان اسلام اگر در زمان امام حسین(ع) نیز بودند به طور قطع از یاران ایشان بودند.

سرایی ادامه داد: طبق آیات و روایات متعدد دینی و اسلامی در روز قیامت فقط ظالمین در آتش نخواهند سوخت بلکه کسانی که ظلم را دیدند و ساکت نشستند نیز باید پاسخگو باشند.

وی عمل نکردن به تکلیف در موقعیت سرنوشت ساز، غفلت و بی بصیرتی مردم را از وقایع زمانه و تزریق جهل از سوی دشمن برشمرد و با اشاره به ضرورت بی تفاوت نبودن در برابر ظلم ها، گفت: در قاهره (مصر) در روز روشن به خاطر مطرح شدن آرمان های انقلابی، شیعه کشی اتفاق افتاده است که سکوت هرگز جایز نیست.

وی با بیان اینکه اینکه نباید رهبری الهی جامعه اسلامی تنها مانده و همه باید تبعیت از رهبری را سرلوحه احوال شخصی و احتماعی خود قرار دهند، اضافه کرد: باید توجه داشت که در روز عاشورا رهبر الهی تنها ماند و نگذاشتند ایشان حرف خود را به مردم بزنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر