کد خبر: 1016427
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
معاون امور فرهنگی و اموزش منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه اولین صندوق پژوهش و فناوری مناطق آزاد، در این منطقه ایجاد شده است، از آمادگی این منطقه برای برگزاری اولین فن بازار شمال غرب کشور با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبرداد.

یوسف داداش زاده در نشستی با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و جمعی از معاونین و روسای ادارات این اداره کل در خصوص نحوه تعامل و همکاری‌های بیشتر و عملیاتی شدن تفاهمنامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و منطقه آزاد تجاری ارس گفتگو کرد.
وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در منطقه آزاد ارس تعامل و همکاری و هم افزایی بیش از پیش در دو مجموعه را خواستار شد.
وی، با اشاره به شعار جهش تولید و اهمیت بهره وری نیروی کار و رونق تولید گفت: نیازسنجی و احصاء نیازهای آموزشی صنایع و کارگاه های تولیدی فعال در منطقه آزاد ارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به وجود افراد متخصص و وجود کارگاههای مجهز در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، ارتقای مهارت و تربیت نیروی کار ماهر و فعال در اولویت است.
 داداش زاده، با اشاره به جمعیت ۶۰  هزار نفری منطقه آزاد ارس و شرایط ویژه برخی از مشاغل با وجود کرونا گفت: ۷۵ درصد شغل های موجود در دنیا تحت‌الشعاع این ویروس قرار گرفتند و از بین خواهند رفت ولی مطمئن هستیم تحول در این منطقه آزاد با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اتفاق خواهد افتاد.
وی همچنین با اشاره به رونق صنعت کشاورزی در منطقه آزاد ارس و وجود گلخانه های صنعتی در این منطقه گفت: بیشتر افراد شاغل در حوزه کشاورزی این منطقه از شهرستانهای همجوار تامین می‌شود که با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های خوب و همچنین وجود جوانان فعال و با استعداد در این صنعت، با استفاده از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش تکنولوژی های نو و جدید در حوزه صنعت کشاورزی به این افراد می توانیم شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت در منطقه باشیم. 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی هم در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه منطقه آزاد ارس به عنوان یک ظرفیت بزرگ برای کشور و استان گفت: تقویت دیپلماسی مهارت از طریق این مناطق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
رضا اختیار وکالتی استفاده از ظرفیت های موجود در مجموعه را در راستای شکوفایی استان در همه زمینه ها در نهایت کشور به منظورتحقق شعار جهش تولید بسیار مهم برشمرد .
وکالتی، با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آموزش‌های کوتاه مدت غیررسمی و اهمیت گواهینامه‌های آموزش فنی و حرفه ای که از ارزش جهانی برخوردار است، گفت: افراد دارای مهارت، توان کار در سایر نقاط دنیا را خواهند داشت و می‌توان با پرورش نیروی کار ماهر، در اعزام این افراد به سایر کشورها پیشقدم شد.
وی، در این خصوص خواستار رایزنی در زمینه صدور آموزش های فنی و مهارتی به کشورهای همجوار و تربیت نیروی کار ماهر آنان شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر