کد خبر: 1016422
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
عضو هیات رییسه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در قبال عملکرد دولت تعارف ندارد و مواظب منافع مردم است، گفت: لازمه کارآمدی نظام و دولت همکاری سه قوه است.

روح الله متفکر آزاد  در یک گفت و گوی خبری با اشاره به اینکه شرایط کاری مجلس به گونه‌ای شده که آغاز به کار مجلس یازدهم همزمان با سال آخر دولت است، اظهار کرد: مطالبات زیادی از مجلس وجود دارد، دولت هم تاکنون داشته‌های خود را عرضه کرده است و بر این اساس تلاش می‌کنیم فعالیت های دولت متوقف نشود. 

وی با تاکید بر اینکه ما در مجلس باید مواظب باشیم تا اختلاف و نزاع بین دولت و مجلس رخ نداده و این تنش به جامعه کشیده نشود، افزود: اگر این مجلس زمان خود را به نزاع و تنش با دولت صرف کند، منافع مردم در این میان پایمال می‌شود، در حالی که اولویت رفع مشکل مردم با تحرک بخشی به دولت در سال پایانی خود است تا امورات مردم تعطیل نشده و دچار نزاع سیاسی نشود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، لازمه کارآمدی نظام و دولت را همکاری دولت، مجلس و قوه قضائیه دانست و گفت: مجلس در کنار همکاری برای رفع مشکلات مردم، از ابزارهای نظارتی از قبیل استیضاح، سؤال، کمیسیون اصل ۹۰ و دیوان محاسبات استفاده می‌کند تا کوتاهی‌ها کاهش یابد و دولت در این سال پایانی کارآمدتر باشد. 

متفکرآزاد، با بیان مجدد اینکه مردم بدانند مجلس در قبال عملکرد دولت تعارف ندارد، ولی مواظب منافع مردم است، خاطر نشان کرد: در دولت رئیس جمهوری پاسخگو است و نباید از مجلس انتظارات کارهای اجرایی داشت.

گشایش بازار مصرف ۲ میلیارد نفری باشگاه کشورهای تحریمی آمریکا، فرصت است

وی با بیان اینکه مجلس، این منطق را که نمی توانیم نفت بفروشیم و کشور دست بسته باقی مانده، قبول ندارد، اظهار کرد: اتفاقاً کشور این توان را دارد که بتواند این فضای تحریم را به نفع خود عوض کند؛ معتقدیم مبادلات تجاری ما با همسایگان می‌تواند حداقل تا ۴۰ میلیارد دلار عایدی برای کشور داشته باشد چون که ایران و همسایگانش بازار مصرف ۷۰۰ میلیون نفری دارند و این جمعیت فرصت بزرگی برای افزایش صادرات و بی اثر کردن تحریم است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه ۲۵ کشور تحریم شده توسط آمریکا وجود دارد که در صورت تشکیل باشگاه تحریمی‌ها یک بازار بیش از ۲ میلیارد نفری را برای صادرات ایران می‌توانیم باز کنیم، گفت: ۱۸.۵ هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی این کشورهای تحریمی است که معادل کل اتحادیه اروپاست، لذا این یک فرصت بزرگ برای ایران است که حتی اگر فروش نفت را متوقف کنیم، باشگاه تحریمی ها می‌تواند به فرصت بزرگ اقتصادی ایران تبدیل شود.

وی با انتقاد از استفاده نکردن از ابزارهای فشار  در دسترس علیه کشورهای تحریم کننده ایران، افزود: ایران ۴.۵ میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی از کشورهای همراه با آمریکا در تحریم ایران دارد که می تواند از کشورهای همراه با ایران برای این واردات، خرید انجام دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر