کد خبر: 1016284
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به ایجاد مجموعه فخرالذاکرین در تبریز، گفت: این مجموعه فرهنگی، قرآنی و زیارتی، در محل آرامگاه حمال تبریزی و حاج فیروز زیرک کار با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ تبریز ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در دیدار شهردار منطقه ۱۰ تبریز با وی، اظهار کرد: وجود مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی، تاثیرات مثبتی در فضای اجتماعی جامعه داشته و منشاء خیر و برکت است.

وی با تاکید بر اهمیت صیانت از موقوفه ها و همچنین استفاده بهینه و موثر از اراضی وقفی و موقوفه، تاکید کرد: باید در راستای گسترش معنویت و اخلاق دینی در جامعه تلاش کرده و در راستای تعالی فرهنگ جامعه، فضاهای فرهنگی را توسعه دهیم.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز نیز در این دیدار با بیان این‌که اداره کل اوقاف و امور خیریه از جمله اداراتی است که به طور مستمر و تنگاتنگ، ارتباط و تعامل گسترده‌ای با شهرداری منطقه دارد، افزود: زمین‌های وقفی و فضاهای مشترک بسیاری که در سطح منطقه وجود دارد و این امر باعث شده تا شهرداری منطقه و همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای رسیدن به اهداف مشترک، ارتباط خوب و هم افزایی داشته باشند.

رسول وظیفه شناس با اشاره به دو مجموعه‌ای که با همکاری این دو ارگان ساماندهی شده و از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، گفت: یکی از این مجموعه‌ها پارک ستارخان و ساماندهی گلزار شهدای ستارخان است.

وی بیان کرد: مجموعه ستارخان دارای مساحت ۳۵ هزار متر مربعی بوده و در گذشته به علت متروکه بودن، به فضایی نامناسب تبدیل شده بود که درنتیجه تعامل شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه، ساماندهی این مجموعه نیز شروع شده است.

وی افزود: در این رابطه، ساماندهی گلزار شهدای ستارخان را شروع کرده‌ایم و احداث پارک، کتابخانه و فضاهای ورزشی ‌نیز در دستور کار قرار دارد تا این مجموعه به یک محیط فرهنگی و ورزشی فاخر تبدیل شده و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

وظیفه شناس با اشاره به پیشنهاد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مبنی بر ایجاد مجموعه قرآنی، فرهنگی و زیارتی فخرالذاکرین استان در محل آرامگاه حمال تبریزی و حاج فیروز زیرک‌کار(ملقب به فخرالذاکرین)، اظهار کرد: مدیرکل اوقاف استان در بسیاری از مباحث فرهنگی پیشقدم بوده و مجموعه‌های بسیاری ایجاد کرده‌اند که در این رابطه نیز پیشنهاد ایجاد مجموعه زیارتی را داده‌اند و راه‌اندازی آن نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

وی با بیان این‌که مساحت این مجموعه ۱۸۰۰ متر بوده و پیشنهاد شده است که زیر زمین به عنوان پارکینگ، طبقه همکف به عنوان حسینیه و طبقات اول و دوم نیز به عنوان مجموعه قرآنی، فرهنگی و زیارتی ساماندهی شود، گفت: ایجاد مجموعه فخرالذاکرین برکات بسیاری برای شهرمان خواهد داشت.

حاج‌فیروز زیرک‌کار، از مداحان صاحب نام اهل بیت (ع) متولد ۱۳۱۵ در محله دوه‌چی تبریز بود که ۱۹ مرداد ماه پس از مدتی بستری شدن در یکی از در یکی از بیمارستان‌های تبریز دار فانی را وداع گفت.

حاج فیروز در میان مردم و هیئت‌های آذربایجان به فخرالذاکرین مشهور و از محبوبیت ویژه‌ای در میان عاشقان سیدالشهداء برخوردار بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر