کد خبر: 1016132
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال همایش جهانی حضرت علی اصغر (ع) با حضور مادران و فرزندان شیرخوارگان آن‌ها با فضایی متفاوت‌تر از سال‌های قبل در منازل برگزار شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی – خطیب موقت نماز جمعه تهران – صبح امروز جمعه همزمان با اولین روز از ماه محرم در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی (ع) که با حضور نمادین خادمان این مجمع در امامزاده صالح (ع) برگزار شد اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در برگزاری اینگونه مجالس شرایط خاصی داریم و هر خانه یک حسینیه شده است. تمام مادرانی که می‌خواهند فرزندان خود را نظر ظهور کنند در خانه‌هایشان عزاداری می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به چند نکته قرآنی در خصوص فراگیر شدن بلا و رفع آن گفت: خداوند انسان را بر اساس رحمت آفریده است و هرگز نمی‌خواهد بندگانش دچار مشکل شوند. امسال جهان با ویروسی درگیر شده که همه را خانه نشین کرده است. طبق احادیث و روایات می‌توانیم بگوییم همه گیر شدن این ویروس بازتاب ظلم بشریت است چرا که هیچ بلا و مصیبتی بر انسان وارد نمی‌شود مگر به سبب نتیجه اعمال خودش.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: بی توجهی به همسایه، رشوه، گناه فردی، ناسازگاری خانوادگی، ظلم عالم گیر بشریت و ... قطره قطره جمع می‌شوند و به صورت ویروسی عالم را فرا می‌گیرد. پایمال کردن عفت و حیا، در هم شکستن نظام خانواده و امثال این‌ها ظلم را بیش از همیشه برای مردم جهان فراگیر می‌کند. خوشگذرانی، بی عفتی، فساد و طبق آیاتی که در سوره «فجر» آمده و در سوره «قلم» ظلم و بی توجهی ثروتمندان به فقرا عامل عذاب الهی است.

صدیقی در ادامه با تاکید بر این موضوع که هر دردی در این عالم درمانی دارد گفت: راه درمان، صبر و نماز است. در سوره «بقره» وارد شده است که یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ذَرُوا ما بَقِیَ مِنَ الرِّبا إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (آِیه ۲۷۸ سوره بقره) دل شکسته و توسل و توبه می‌تواند انسان را از بدی‌ها پاک کند. در مباهله، پیامبر (ص) از سلاح دعا بهره می‌بردندو در کنار امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) که مکمل دعا هستند در مباهله شرکت می‌کردند. امام صادق (ع) می‌فرمایند هر گاه بلا و یا مصیبتی بر شما نازل شد دست کودکان خود را بگیرید و به صورت دسته جمعی در مسجد حضور یافته و دعا کنید، چون کودکان نزد خداوند بسیار پاک و عزیز هستند.

در ادامه این مراسم همچون رسم هر ساله نذرنامه خوانی صورت گرفت. در این نذرنامه آمده است، "یا صاحب الزمان (عج)، فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم که او را برای ظهور نزدیکت برگزینی و حفظ کنی، یا مسیح حسین، یا علی اصغر، ادرکنی".
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار