کد خبر: 1016131
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن انتقاد از توافق امارات با صهیونیستها، تأکید کرد که توهمات باعث شد اماراتی‌ها دست به این اقدام بزنند، ولی یک راهبرد ملی برای مقابله با این مسئله، تدوین خواهد شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد و تاریخ، کسانی را که روابط خود را با صهیونیست‌ها عادی کردند، نخواهد بخشید.

هنیه گفت که توافق امارات با رژیم صهیونیستی، تخطی از حرکت تاریخ و اجماع عربی و اسلامی بوده و «خنجری از پشت به ملت فلسطین» است.

وی با تأکید بر اینکه، امارات از این اقدام عقب‌نشینی کند، تصریح کرد، سه «توهم» باعث شد که امارات به این توافق دست یابد.

خبرگزاری صفا به نقل از این مسئول فلسطینی، درباره توهمات امارات گزارش داد، توهم نخست این بود که حکام امارات فکر می‌کنند ملت‌های اسلامی، در وضعیت شکست قرار دارند و به رژیم صهیونیستی به عنوان پیروز نگاه می‌کنند، ولی این ملتها، شکست نخورده‌اند و «ملت ما نیز از زمان اشغال فلسطین، دست از مبارزه برنداشته است».

توهم دوم از نظر هنیه این است، برخی از حکام فکر می‌کنند که مشروعیت سیاسی، داخلی نیست، بلکه از خارج گرفته می‌شود. در نتیجه، به دست آوردن حمایت آمریکا را فقط از رهگذر ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی می‌دانند.

وی درباره توهم سوم حاکمان امارات تصریح کرد، برخی فکر می‌کنند که رژیم صهیونیستی خواستار صلح و همزیستی با ملت‌های منطقه است، ولی این رژیم، یک اشغالگر است که بر اساس زور و خشونت شکل گرفته است.

این مسئول حماس از تمام کسانی که در پی عادی‌سازی روابط خود با صهیونیست‌ها هستند، خواست که دست از این اقدام بردارند و گفت: «ما هستیم که معادلات را ایجاد می‌کنیم و نمی‌پذیریم که کسی آن را بر ما تحمیل کند».

هنیه در پایان تأکید کرد، آشتی بین گروه‌های فلسطینی، همچنان یک ضرورت ملی و فریضه شرعی بوده و هست و به همین دلیل باید به تفرقه پایان داد یک راهبرد ملی جامع را تدوین کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار