کد خبر: 1016108
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
بانک مرکزی با توجه به مازاد نقدینگی در بازار بین بانکی و نیز بالا بودن قیمت‌های پیشنهادی در هفته جاری معامله‌ای در خصوص عملیات بازار باز نداشت.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: پیرو اطلاعیه روز دوشنبه ۲۷ مردادماه ۱۳۹۹ در خصوص موضع بانک مرکزی در عملیات بازار باز، این بانک تنها دو سفارش در مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی برای فروش اوراق بدهی دولتی دریافت کرد؛ اما با توجه به مازاد نقدینگی در بازار بین‌بانکی و نیز بالا بودن قیمت‌های پیشنهادی، این بانک در هفته جاری معامله‌ای در خصوص عملیات بازار باز نداشت.

لازم به ذکر است بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی اجرا می‌کند. موضع این بانک (خرید یا فروش اوراق بدهی دولتی) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی اعلام خواهد شد. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی اقدام کنند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار