کد خبر: 1016058
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: تغییرات آماری نشان می‌دهد که میزان بیکاری در استان اردبیل بهار امسال نسبت به فصل مشابه سال قبل 3 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، داود شایقی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: کاهش سه دهم درصدی نرخ مشارکت همزمان با افزایش یک درصدی نرخ اشتغال نشان می‌دهد که غالب جمعیت فعال استان به خاطر شرایط به وجود آمده به گروه جمعیت غیرفعال منتقل شدند.

 وی بیان کرد: اشتغال و بیکاری از جمله موضوعات اساسی اقتصاد هر کشوری است به گونه‌ای که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع تلقی می‌شود.

او ادامه داد : نرخ بیکاری یکی از شاخص‌هایی است که برای ارزیابی شرایط اقتصادی کشور همواره یکی از مولفه‌های جدی به شمار می‌رود و بر این اساس طرح آمارگیری نیروی کار به صورت فصلی انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل واحد نمونه گیری مورد استفاده طرح آمارگیری نیروی کار را طرح خوشه معرفی کرد و گفت: هر خوشه شامل یک یا بخشی از یک بلوک یا آبادی است که بر اساس اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 درست شده است.

شایقی افزود: طرح آمارگیری نیروی کار به صورت فصلی و چهار بار در سال اجرا می‌شود که در فصل بهار امسال به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع بیکاری کرونا برای اولین بار این کار به صورت مصاحبه تلفنی با پاسخ گویان اجرا و از مراجعه حضوری جلوگیری شد.

وی اظهارداشت: این طرح در قالب 126 خوشه در استان اجرا شده و در طی این فرآیند با یک هزار و 512 خانوار مصاحبه تلفنی انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بازه سنی اجرای این طرح آمارگیری را برای جمعیت 15 ساله و بالاتر با محوریت اشتغال و بیکاری ذکر کرد و افزود: در این آمارگیری نرخ مشارکت اقتصادی نسبت به اشتغال و نرخ بیکاری در فصل بهار امسال با سال گذشته مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر