کد خبر: 1016051
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
راهنمای جامع در حوزه بازاریابی محتوایی در سال 2020
 
رپورتاژ آگهی/

بازاریابی محتوایی چیست؟

شکی نیست که بازاریابی با شکل سنتی آن، ارتباط مستقیم با مخاطب، همچون گذشته کارکرد موثری ندارد و در رسیدن به اهداف مدنظر نقش کمرنگی را برعهده دارد؛ از همین رو بازاریابی محتوایی به روشی محبوب تبدیل شده است تا دسترسی و جذب مخاطبان بیشتر برای رسیدن با اهداف مطلوب آسان­تر گردد.

لازم به توضیح است که ارائه مطالب مفید در مورد محصولات و خدمات مجموعه­تان به مخاطبان و بازار هدف، یکی از موثرترین و در عین حال کاری چالش برانگیز می­باشد که در صورت رعایت اصول می­توان شاهد افزایش مخاطبان و رضایت­شان از شما بود.

در ادامه توضیحاتی درباره روش­های پیاده­سازی تاکتیک­ها و استراتژی­های بازاریابی محتوا و چگونگی جذب مخاطبان ارائه خواهد شد؛ امیدواریم که با استفاده از این استراتژی­ها مخاطبان بیشتری را جذب نمایید و کسب و کارتان رونق داشته باشد.

بازاریابی محتوا فرآیندی از سئو سایت است در جهت برنامه­ریزی، ایجاد، توزیع، اشتراک و انتشار مطالب مفید برای برقراری ارتباط موثر با مخاطب هدف. از دید تجاری، چنین تاکتیک­هایی می­توانند به بهبود اطلاع­رسانی درباره برند مجموعه­تان، رونق فروش، ارتباط با مخاطبان و دستیابی به اهداف مورد نظر مجموعه کمک شایانی داشته باشند.

چرا بازاریابی محتوایی اینقدر مهم است؟

امروزه استفاده از استراتژی­های بازاریابی در بیرون از مجموعه کاری، تاثیر زیادی بر جذب مخاطبان بیشتر و بهبود کسب و کار دارد. بازاریابی محتوایی مزایای فراوانی دارد که در ادامه به آن­ها اشاره شده است:

 
راهکارها و چشم انداز مطلوبی را درباره محصولات و خدمات مجموعه ­تان ارائه می­دهید
افزایش ارتباط با مشتریان
بین مشتریان و تجارت خود روابط بهتری برقرار خواهید کرد
با مخاطبان خود در ارتباط خواهید بود تا اطلاعات لازم درباره محصولات و خدمات خود را ارائه دهید
معرفی هرچه بهتر برند تجاری خود

فکر میکنم که با توجه به توضیحات کوتاهی که ارائه شد، اهمیت بازاریابی محتوایی برای تجارت خود را درک کرده باشید؛ برای استفاده از استراتژی­های بازاریابی محتوایی بهتر است مروری بر انواع نمونه­های آن داشته باشیم تا بتوانید استراتژی کارایی را برای تجارت خود انتخاب نمایید. معمولا شرکت هایی که سفارش سئو سایت را قبول می کنند خدمات بازاریابی محتوایی را انجام می دهند.

نمونه ­هایی از بازاریابی محتوایی

استراتژی­های بازاریابی محتوا کاربردی و مفید هستند و تقریبا برای هر زمینه­ کاری، کارکرد مناسب را خواهند داشت اما لازم است تا به یاد داشته باشید که استفاده از چنین استراتژی­هایی کار ساده­ای نمی­باشد. ممکن است از خود بپرسید که چگونه می­توان در بازاریابی محتوا موفق بود؟ برای پاسخ به این سؤال، بهتر است که مروری بر انواع مختلف بازاریابی­های محتوا داشته باشیم.

 

انواع بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی انواع مختلفی دارد و بکارگیری هر یک از آن­ها منوط به شکل کسب و کارتان است. در ادامه مروری بر استراتژی­های پرطرفدار بازاریابی محتوایی خواهیم داشت.

1. بازاریابی محتوای شبکه­های اجتماعی

بیش از 3.7 میلیارد کاربر جهانی در دنیای دیجیتال فعال هستند و از شبکه­های اجتماعی متنوعی استفاده می­کنند پس باید گفت که تبلیغات و تولید محتوای مناسب برای این بستر، بازار هدف پررونقی را نشانه می­رود تا منجر به رونق هر چه بیشتر کسب و کارتان شود. پلتفرم­های متنوعی همچون فیس بوک، اینستاگرام، پینترست، لینکدین، اسنپ چت و دیگر نمونه­های موجود، این امکان را برای شما فراهم می­کنند که با ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای مناسب، معرفی بهتری از کسب و کارتان داشته باشید؛ محتوای تولید شده می­تواند به شکل عکس، فیلم­های زنده و از پیش ضبط شده ، متن و هر ترکیب ممکنی از این موارد باشد.

به یاد داشته باشید که استفاده از این بسترها شانس شما را برای ارتباط بیشتر با مخاطبین افزایش می­دهد و بالطبع فرصت­های بیشتری برای همکاری با مخاطبان خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:  قیمت سئو سایت در سال 99 چقدر است؟

نمونه ای از بازاریابی محتوایی در رسانه­های اجتماعی

برای مثال صفحه اینستاگرام Lush Cosmetics را درنظر بگیرید که به صورت فعال درحال ارتباط با مشتریان خود می­باشد، ناگفته نماند که درصورت عدم محتواگذاری مداوم در این صفحه نیز اعتبار برند این محصول آرایشی به قدری بالاست که اطمینان مخاطبان را می­تواند پس از این مدت فعالیت مداوم در شبکه اجتماعی اینستاگرام بدست آورد. این برند آرایش در صفحه اینستاگرام خود به معرفی محصولات Lush، انواع رنگ­ بندی­ها و رایحه مختلف آن­ها می­پردازد تا تبلیغ موثر محصولات، درباره چگونگی استفاده از هر محصول نیز اطلاعات لازم را ارائه نماید.

2. بازاریابی محتوایی به شکل اینفوگرافیگ

اینفوگرافیک­ها، اطلاعات و داده­های لازم را به شکل گرافیکی ارائه می­دهند تا درک مسائل راحت باشد. اینفوگرافیک در ترکیب با جملات و توضیحات ساده و مختصر، کپشن­های کوتاه و تصاویر واضح کارکرد عالی و موثری را برای ارتباط با کاربران و مخاطبان فراهم می­نماید.

نمونه­ای از بازاریابی محتوایی با استفاده از اینفوگرافیک

با راه­اندازی بازار Cloud  توسط IBM، بازاریابی این خدمات با استفاده از اینفوگرافیک­ها صورت گرفت تا اطلاع رسانی این خدمات به شکل منسجم و سازمان یافته انجام شود و توضیحات لازم به آسانی در اختیار بازار هدف قرار گیرد.

راهنمای جامع در حوزه بازاریابی محتوایی در سال 2020

3. بازاریابی محتوایی در وبلاگ­ها

وبلاگ­ها نوعی محتوای قدرتمند به حساب می­آیند که کارکرد مناسبی را برای بازاریابی و به اشتراک گذاری اطلاعات با مشتریان و مخاطبان هدف (به شکل­های آموزشی یا معرفی محصولات) دارند. وبلاگ­ها این قابلیت را دارند که خوانندگان را به مشتری تبدیل کنند و با تقویت اطلاع­رسانی درباره برند، روابط خوبی را با مخاطبان برقرار کنند.

بسته به موضوعات وبلاگ، می­توان به پست­های مختلف پیوند داد و با اشتراک گذاری پیوندها در صفحات فعال در شبکه­های اجتماعی به معرفی محصولات خود پرداخت.

نمونه­ای از بازاریابی محتوایی در وبلاگ

Expedia یکی از وبلاگ­های معروف و فعال در حوزه گردشگری است که اطلاعات مفیدی را درباره سفر به اقصی نقاط جهان به اشتراک می­گذارد. در این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد هتل­ها، اماکن منحصر به فرد گردشگری یا فعالیت­های مختلف در سراسر جهان ارائه می­شود؛ با بروزرسانی مداوم مطالب و فعالیت تمام وقت این وبلاگ خوانندگان زیادی علاقمند و درگیر بازدید از موارد مطرح شده می­شوند. حال فرض نمایید که مطلبی درباره خدمات شما در چنین وبلاگ پرطرفداری منتشر شود، مطمئن باشید که بازاریابی محتوایی در چنین وبلاگی تاثیر مثبتی در بازار کار شما خواهد داشت و می­توانید نظر مشتریان بیشتری را به خود جلب نمایید.

4- بازاریابی محتوایی به شکل پادکست

در حال حاضر بیش از 6 میلیون نفر در ایالات متحده به پادکست­ها گوش می­دهند؟ استفاده از پادکست­ها آسان است و می­توان در زمان استراحت نیز به آن­ها گوش داد؛ از این رو چنین محتوایی پرطرفدار شده است و کارایی قابل توجهی در جلب توجه مخاطبان و ارائه هر چه بیشتر خدمات دارد.

نمونه­ای از بازاریابی محتوای پادکست

طبق بررسی­های بخش بازرگانی دانشگاه هاروارد (HBR)، که یک پادکست هفتگی نیز با نام HBR IdeaCast منتشر می­کند، بهبود کسب و کار و تبلیغات بهتر از جمله مزایای بکارگیری پادکست­ها می­باشد.

5. بازاریابی محتوای ویدیویی

طبق تحقیقات اخیر HubSpot، بیش از 50٪ مخاطبان تمایل دارند که محصولات و دستوالعمل استفاده از آن­ها را به شکل ویدیویی ببینند.

بازاریابی ویدیویی می­تواند میزان ارتباط با مشتری را بهبود بخشد و در ایجاد رابطه مستقیم با مخاطب موثر باشد. لازم به ذکر است که محتوای بازاریابی ویدیویی در تمامی شبکه­های اجتماعی، وب سایت­ها و حتی بیلبردهای تبلیغاتی قابل استفاده و تاثیرگذار هستند.

6. بازاریابی با محتوای تبلیغاتی پولی یا پرداخت شده

تبلیغات محتوای پرداخت شده می­تواند شما را در راستای معرفی هر چه بهتر خدمات­تان به مخاطبان کمک کند تا کسب و کار خود را رونق ببخشید. ممکن است تبلیغات پولی را در رسانه­های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا تبلیغات دیجیتالی را در قالب وب سایت یا محتوای حمایت شده در وب سایت­ها منتشر نمایید.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار