کد خبر: 1016014
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
بازپرس پرونده کلینیک پزشکی سینای اطهر اعلام کرد تنها مرجع اعلام نظر درباره علت وقوع حادثه، مرجع قضایی است و دلایلی که از سوی برخی اشخاص اعلام می‌شود وجاهت قانونی ندارد و اعلام کنندگان آن از متهمان پرونده هس
سرویس حوادث جوان آنلاین: قاضی مصطفی واحد، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی که مسئول رسیدگی به پرونده است، اعلام کرد در حال حاضر برای بررسی علت نهایی حادثه، سه جلسه با هیئت ۱۱ نفره به همراه بازپرس برگزار شده و اعضای هیئت هم در ۱۵‌جلسه دلایل مطرح شده را بررسی کرده‌اند.

همچنین با سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول درباره چرایی وقوع این حادثه جلساتی مستمر برگزار شده است، با این حال اظهار نظر اولیه هیئت ۱۱ نفر علت نهایی حادثه را مشخص نکرده است، از همین رو این هیئت باید اعلام نظر قطعی خود را با مشخص کردن افراد مقصر اعلام کند. وی درباره مقصران بازداشت شده هم گفت: ۱۴ متهم که در جریان تحقیقات بازداشت شدند با سپردن وثیقه آزاد هستند و برخی همین افراد بازداشت شده در گفتگو با رسانه‌ها درباره چرایی حادثه اعلام نظر کرده‌اند که اعلام نظر آن‌ها وجاهت قانونی ندارد؛ چراکه خودشان از متهمان پرونده هستند و تنها مرجع قانونی برای اعلام نظر در این باره دستگاه قضایی است. بازپرس پرونده همچنین گفت: از خانواده ۱۹‌نفر که در جریان حادثه جانشان را از دست داده‌اند تحقیقات صورت گرفته و شکایت و خواسته آن‌ها در پرونده مطرح شده است.

همچنین مصدومان حادثه هم شکایت خود را مطرح کرده‌اند و اظهار نظر آن‌ها در این باره ثبت شده است. قاضی واحدی همچنین گفت: درباره ایمنی سیلندر‌ها و محل نگهداری آن یک جلسه با نماینده سازمان استاندارد در این باره برگزار شده است که با جمع‌بندی همه مباحث مطرح شده نظر قطعی از سوی مرجع قضایی اعلام خواهد شد.

آغاز ماجرا

شامگاه دهم تیرماه حادثه آتش‌سوزی و انفجار کپسول‌های اکسیژن و هلیوم در ساختمان سینای اطهر در خیابان شریعی فاجعه ‏تکان دهنده‌ای را رقم زد و درنهایت هم منجر به مرگ ١٥‌زن و چهارمرد شد. بیشتر قربانیان این ‏حادثه از کادر درمانی و پرسنل کلینیک بودند که در زمان وقوع حریق در طبقات سوم و ‏چهارم این ساختمان حضور داشتند. شدت این حادثه که در خیابان شریعتی کوچه ماهروزاده رخ ‏داد، به‌حدی بود که به بسیاری از خانه‌ها و ساختمان‌های این کوچه خسارت‌های جدی وارد شد. ‎
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار