کد خبر: 1015999
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
درآمد سینما‌های کشور به زیر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در روز رسیده، این به آن معنی است که تقریباً همه سالن‌های سینما در تعطیلی ناخواسته‌ای فرو رفته‌اند.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: آمار فروش سینما‌ها پیش از تعطیلات ایام عزاداری دهه اول محرم، نشان از یک ورشکستگی کامل دارد. در ۵۰ سینما و ۸۵ سالن فعال در سراسر کشور، به طور میانگین ۵۸۷ بلیت فروخته شده است. این رقم در میانگین هفتگی به ۳۵۰ بلیت می‌رسد؛ عددی که حتی از میانگین کارکنان این سالن‌های سینما کمتر است. سایه سنگین کرونا بر سرسینما، باعث شده تا تعطیلات تابستانی نیز نتواند بر میزان استقبال از سینما‌ها بیفزاید و در عوض شیب سقوط گیشه سینما‌ها تندتر از قبل شده است. نبود تمایل برای ورود فیلم‌هایی که پتانسیل بالقوه فروش دارند و افزوده شدن فیلم‌های کم‌مخاطب به چرخه اکران باعث شده تا دور شدن مردم از سینما‌ها بیش از پیش به چشم بیاید. تا پیش از این سانس‌های اکران فیلم‌های گروه هنر و تجربه تقریباً جزو خلوت‌ترین و شاید خالی‌ترین سانس‌های سینما‌ها بود، ولی در شرایط فعلی حتی کمدی‌های سطحی که قبلاً از فروش خوبی در سینما برخوردار بودند، با عدم تمایل مردم روبه‌رو شده‌اند.

بازگشت فیلم‌های قدیمی به اکران نیز برخلاف تصور سازمان سینمایی نتوانسته موفقیتی برای فروش به دست آورد، به طوری که فیلم «نهنگ عنبر» بعد از یک هفته حضور بر پرده سینما‌ها فقط ۱۸ بلیت فروخته است. در جدول فروش سینما در سایت «سمفا» فیلم‌های «آیینه بغل» با ۹ بلیت فروخته شده در طول یک هفته اکران و فیلم «جزیره رنگین کمان» تنها با یک بلیت فروخته شده نیز به چشم می‌آیند.

سیدجواد هاشمی، بازیگر و فیلمساز که فیلم «تورنادو» را در اکران آنلاین داشته است، می‌گوید: سینما در دوره‌ای که ما در حال حاضر در آن قرار داریم، با یک سقوط ناجوانمردانه رو‌به‌رو شده است، بدین معنا که یک تهیه‌کننده کمی بیشتر از یک‌سوم پولی راکه صرف فیلم کرده به دست می‌آورد، بنابراین به عنوان مثال اگر فیلم تورنادو که یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان فروش کرده در یک مقطعی دچار وقفه بشود، یک سوم آن به تهیه‌کننده می‌رسد، این در حالی است که برای ساخت این فیلم ۴ میلیارد هزینه شده است!

نداشتن افق روشن برای اکران فیلم‌ها باعث شده تا برخی فیلمسازان که فیلم آماده اکران دارند نیز حاضر به اکران آن نباشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار