کد خبر: 1015949
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: تلاش می‌کنیم با فشرده سازی فرآیند مصاحبه‌ها و بخش‌های عملی کنکور ۹۹، نتایج را زودتر از هفته اول آبان ماه اعلام کنیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: تلاش می‌کنیم با فشرده سازی فرآیند مصاحبه‌ها و بخش‌های عملی کنکور ۹۹، نتایج را زودتر از هفته اول آبان ماه اعلام کنیم.

ابراهیم خدایی امروز در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی کنکور سراسری ۹۹ گروه آزمایشی هنر در دانشگاه الزهرا و در جمع خبرنگاران گفت: کنکور هنر امروز با ۱۱۳ هزار داوطلب برگزار شده است که تاکنون ۱۰۲ هزار داوطلب کارت خود را دریافت کرده اند و بیش از ۹۰ درصد داوطلبان در آزمون حاضر بودند.


وی افزود: براساس گزارش‌های رسیده حوزه‌های سراسر کشور در زمان مقرر آزمون را آغاز کردند. فردا کنکور سراسری با برگزاری آزمون در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی و ۵۱۰ هزار داوطلب ادامه می‌یابد و پس از آن آزمون تجربی با ۵۹۰ هزار داوطلب و پس از آن آزمون گروه زبان‌های خارجی با ۱۷۴ هزار داوطلب برگزار می‌شود.

پروتکل‌های بهداشتی

خدایی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی حداقل فاصله صندلی‌ها ۱.۸ متر رعایت شده است و به شدت عوامل اجرایی را افزایش داده ایم که این تعداد به ۱۷۵ هزار نفر رسیده است. فضای برگزاری آزمون نیز به ۵ میلیون متر مربع افزایش یافته است. همچنین ۷ هزار و ۳۰۰ ناظر بهداشتی از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور نظارت می‌کند. از نیرو‌های بسیج و نیروی انتظامی نیز برای فرآیند اجرای آزمون استفاده شده است.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: نتایج اولیه کنکور هفته اول مهرماه اعلام خواهد شد و انتخاب رشته نیز در هفته اول مهرماه صورت می‌گیرد. سعی خواهیم کرد که نتایج نهایی دیرتر از هفته اول آبان ماه اعلام نشود.

خدایی اظهار داشت: برنامه انتخاب رشته به صورت فشرده برگزار خواهد شد و امسال فرصت بسیار محدودی نسبت به گذشته برای انتخاب رشته اختصاص می‌دهیم و بحث آزمون‌های عملی و رشته‌های دارای مصاحبه نیز از جمله دانشگاه فرهنگیان در یک فرآیند بسیار فشرده‌تر اجرا می‌شود تا نتایج زودتر از زمان تعیین شده، اعلام شود.

کل ظرفیت پذیرش امسال

وی افزود: کل ظرفیت پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید یک میلیون و ۹۰ هزار نفر است که ۹۱۲ هزار نفر از طریق سوابق تحصیلی پذیرفته خواهند شد و نیازی به شرکت در کنکور ندارند و ۱۵۴ هزار نفر ظرفیت با آزمون در سال تحصیلی جدید است.

کدخدایی گفت: تعداد ۶۱ بیمار کرونایی داوطلب کنکور سراسری بودند که از این تعداد یک نفر در بیمارستان بستری بود و ۶۰ نفر دیگر در قرنطینه خانگی به سر می‌بردند که این تعداد در مکان مشخص شده وزارت بهداشت آزمون می‌دهند.

دانشگاه آزاد در ۴ رشته پزشکی پذیرش مستقل ندارد

وی با اشاره به تغییر مهم نحوه پذیرش چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در کنکور ۹۹ گفت: این تغییر مهم مربوط به پذیرش متمرکز این چهار رشته است. به این ترتیب دانشگاه آزاد در این چهار رشته پذیرش مستقل ندارد و در زمان انتخاب رشته داوطلبان برای این چهار رشته امکان انتقال از دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی را دارند.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: این تغییر مهم به نفع داوطلبان گروه تجربی است چرا که همزمان می‌توانند از تمامی ظرفیت‌ها به طور مناسب انتخاب کنند.

وی درباره شایعاتی که در زمینه لو رفتن سوالات کنکور در فضای مجازی مطرح شده است، تأکید کرد: سوالات کنکور قبل از ابلاغ پروتکل ها، فرآیند چاپ آن آغاز شده بود و با توجه به مسائل اجرایی برای رعایت پروتکل‌های اجرایی عنوان شده بود، ما نگران مباحث حفاظتی بودیم که الحمدالله با کمک عوامل اجرایی سایر دستگاه‌ها این نگرانی برطرف شد.

توضیح درباره لو رفتن سوالات کنکور

کدخدایی ادامه داد: در مورد امنیت سوالات و موضوع لو رفتن سوالات که در فضای مجازی مطرح شده خیلی ساده می‌خواهم به این صورت پاسخ می‌دهم که خیلی زمان طولانی برای روشن شدن موضوع نخواهد گذشت. ما ساعت ۲ بعدازظهر هر روز برگزاری آزمون دفترچه سوالات هر گروه آزمایشی را بر روی سایت سازمان سنجش منتشر خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: مباحثی که در فضای مجازی مطرح می‌شود بسیار ناشیانه و کلاهبرداری است و افرادی دفترچه‌های سال گذشته کنکور سراسری را با تعقیب عدد سال منتشر کرده اند و این موضوع بسیار ناشیانه است که اگر جلد دفترچه کنکور امسال بیرون بیاید این کلاهبرداری مشخص می‌شود.

کدخدایی گفت: موضوع کلاهبرداری دو طرفه است و در این میان داوطلب هم مقصر است که به این موضوع توجه کند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار