کد خبر: 1015907
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵
همه چیز نشان از آن دارد که اروپا و امریکا امیدوارند اعتراضات مردمی اخیر بلاروس را کانالیزه کرده و از قبل آن یک انقلاب رنگی البته این بار با سربند‌ها و مچ‌بند‌های سفید در این کشور راه بیندازند. در چنین شرایطی رئیس‌جمهور روسیه طی تماس تلفنی با صدراعظم آلمان با محور تحولات بلاروس، گفته دخالت کشور‌های خارجی در امور داخلی بلاروس قابل قبول نیست و می‌تواند به افزایش تنش‌ها منجر شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش تاس، دفتر مطبوعات کاخ کرملین طی بیانیه‌ای اعلام کرده یک تماس تلفنی از سوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان صورت گرفته و او با پوتین در مورد اعتراضات و ناآرامی‌های بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور صحبت کردند.

در بیانیه کرملین آمده است: «روسیه اظهار داشته که تلاش کشور‌های خارجی برای دخالت در امور داخلی این کشور (بلاروس) قابل قبول نیست و می‌تواند موجب افزایش تنش‌ها شود.»

بر اساس این بیانیه همچنین ولادیمیر پوتین خطاب به مرکل گفته است که امید بر آن است که این وضعیت در بلاروس هر چه سریع‌تر بهبود پیدا کند.

طی روز‌های گذشته، معترضان بسیاری در شهر‌های مختلف بلاروس به بهانه تقلب در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و انتخاب مجدد «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس دست به تجمع زدند.

رهبر مخالفان خانم «اسوتلانا تیخانوفسکایا»، رقیب اصلی لوکاشنکو در انتخابات اخیر که اکنون به لیتوانی گریخته است، با ارسال پیام‌هایی برای تحریک معترضان اعلام کرده است که آماده به دست گرفتن قدرت است و اروپایی‌ها در تدارک تحریم‌هایی علیه این کشور هستند.

همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا روز دو شنبه پیش از ترک کاخ سفید و رفتن به شهر مینیاپولیس در جمع خبرنگاران گفت: «اوضاع وحشتناکی در بلاروس وجود دارد. ما به دقت در حال پیگیری اوضاع هستیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار