کد خبر: 1015830
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
فرمانده انتظامی فریمان
۵۹دستگاه استخراج غیرمجازارزدیجیتال به ارزش ۷میلیاردریال درفریمان کشف وضبط شد.

سرهنگ خرسند،فرمانده انتظامی فریمان بابیان این مطلب گفت:در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در یک نقطه از شهرستان فریمان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این رابطه ماموران پلیس آگاهی فریمان  با تکمیل تحقیقات خود به استقرار تعداد زیادی دستگاه بیت کوین در یک روستا پی بردند و ضمن هماهنگی با مقام قضائی از این محل 59 دستگاه ماینر قاچاق که به صورت مخفیانه راه اندازی شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی فریمان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این دستگاه ها را بالغ بر 7 میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی پلیس سراسر استان، فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان گرفته است که این مورد در حوزه کشف جرایم اقتصادی اهمیتی دوچندان دارد.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این شیوه به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار