کد خبر: 1015789
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
دبیر اجرایی جشنواره منظومه ستارگان:
محمد احمدی فیض آبادی،اعلام کرد: دی ماه سال گذشته بود که از نوجوانان 12 تا 18 سال علاقه مند در 13 رشته کسب و کار، ابداع و اختراع، هنرهای نمایشی، ادبیات فارسی، هنرهای تجسمی و شهری، آیینی و مذهبی، رسانه، ورزش و تربیت بدنی، مدیریت، موسیقی بومی و ملی، اجتماعی و مدنی و صنایع دستی دعوت شد تا در چند سطر درباره خود و اهدافی که در آینده دارند بنویسند و ایده ای برای خوشحال کردن مردم ارائه دهند. این جشنواره شب گذشته در اختتامیه ای مجازی برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، دبیر اجرایی جشنواره منظومه ستارگان در ابتدا گزارشی از جشنواره ارائه داد و گفت: این جشنواره در سال ۹۸ با اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان کلید خورد.

دبیر اجرایی جشنواره منظومه ستارگان با اشاره به ثبت نام در بازه سنی 12 تا 18 سال شرکت کنندگان این جشنواره ادامه داد: ۷۰۰ نفر از شرکت کنندگان با ارائه ایده در مدارس و گذرگاه های فرهنگی به صورت حضوری در جشنواره منظومه ستارگان شرکت کردند و 800 نفر هم به صورت مجازی از این جشنواره استقبال کردند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین میزان استقبال به نوجوانان پایه دهم برمی گردد، تصریح کرد: بیشترین میزان شرکت کنندگان به رشته هنرهای نمایشی و سینما و تلویزیون اختصاص داشت.

وی اشاره ای هم به رشته تحصیلی تجربی به عنوان رشته تحصیلی بیشترین شرکت کنندگان در جشنواره منظومه ستارگان داشت و گفت: کمترین شرکت کنندگان دانش آموزان هنرستانی بودند که همین موضوع هم جای تامل دارد.

دبیر اجرایی جشنواره منظومه ستارگان با اشاره به سه مرحله ای بودن ثبت نام شرکت کنندگان در جشنواره منظومه ستارگان گفت: همانطور که اعلام شد مجموع شرکت کنندگان هزار و پانصد نفر است که 450 نفر به رقابت دور دوم رسیدند و از میان آنها 13 نفر به مرحله نهایی رسیدند.

اسما نکویی نیز در این مراسم اشاره ای به داوری جشنواره منظومه ستارگان داشت و گفت: این جشنواره با 8 داور پیگیری شد و هر ایده توسط دو داور بررسی و میانگین داوری ها برگزیدگان را تعیین کرد.

رئیس گروه شهر دوستدار کودک افزود: فرم های داوری بدون نام و با کد بررسی می شد و در نهایت بر اساس میزان میانگین در هر گروه و رشته شرکت کنندگان برتر انتخاب می شدند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه برگزیدگان غالبا نوجوانان فعال و با سوابق مشارکت جویی در خانه نوجوان بودند، گفت: اهمیت مشارکت های اجتماعی در سنین کودکی و نوجوانی در اینجا مشهود است لذا همواره به یاد داشته باشید که آنچه دوست دارید را به مرحله اجرا دربیاورید.

در ادامه سعید صرامی، مدیر فرهنگسرای پایداری با یادآوری 23 اسیر نوجوان که به اسارت رژیم بعثی عراق درآمدند از برگزیدگان جشنواره منظومه ستارگان درخواست کرد که همواره ستارگان دفاع مقدس را سرلوحه برنامه هایشان قرار دهند.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از دیگر سخنرانان مراسم اختتامیه جشنواره منظومه ستارگان بود.

سید صالح خشوعی ضمن ابراز خشنودی از گذراندن مسیری هشت ماهه در کنار نوجوانان، اظهار داشت: حس مسئولیت پذیری، کار تیمی، مشارکت جویی، احترام به سلایق، تحمل آرا، رواداری و کار اجرایی را در این مسیر تمرین کردیم که دستاورد مهمی است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره با گذراندن مراحل و کارگاه های مختلف، مفهوم ستاره شدن را آموختیم، افزود: اگر هدفمان اعتلای شهر و کشور و همچنین خوشحال کردن مردم شهر باشد، آن وقت است که می توانیم بگوییم ستاره شده ایم.

وی با اشاره به بیت "تو مگو همه به جنگند و ز صلح من چه آید/تو یکی نه ای هزاری تو چراغ خود برافروز" از مولوی به مخاطبین جشنواره گفت: این مسیر را با هدف دنبال کنید و راهتان را ادامه دهید چرا که تمام این اتفاقات مقدمه ای برای رسیدن به این مفهوم بزرگ بوده است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در اختتامیه جشنواره "منظومه ستارگان" تصریح کرد: همواره بر این باور بودم که عمل باید جایگزین حرف باشد؛ کار را شما انجام دادید، تیم اجرایی منظومه ستارگان درخشید و با ایثار و از خودگذشتگی و در کنار هم بودن منظومه را تشکیل دادید.

علیرضا روحانی افزود: جشنواره منظومه ستارگان ثابت کرد که می توان با تنوع و تعدد در نگاه، پوشش، آرا، دیدگاه وفرهنگ،  نظم زیبایی را پدید آورد.

گفتنی است؛ «کیهان سلیمانی» کنشگر کسب و کار، «علی مصدق» هنرآفرین موسیقی های بومی و ملی، «شمیم ابراهیمیان» هنرآفرین هنرهای نمایشی و تلویزیون، «زهرا طباطبایی» کنشگر رسانه، «دلارام قلع ریز» هنرآفرین صنایع دستی، «فاطمه سادات مارانی» کنشگر و هنرآفرین دارای معلولیت، «مریم دهقانی» کنشگر مذهبی، «مبینا چگونیان» هنرآفرین هنرهای تجسمی و شهری، «مریم مومنی» کنشگر در زمینه اجتماعی و مدنی، «سارا شفیعی» هنرآفرین ادبیات فارسی، «فاطمه ترکان» کنشگر مدیریت، «سید امین دانش» کنشگر ابداع و اختراع و «نیلوفر عنایتی» کنشگر ورزش و تربیت بدنی، 13 برگزیده در 13 بخش جشنواره "منظومه ستارگان درخشان" بودند که در اختتامیه جشنواره تقدیر شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار