کد خبر: 1015782
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
از محصول دانش‌بنیان MBS که مورد نیاز صنایع بسته‌بندی دارویی و غذایی، تولید لوله و اتصالات، پی‌وی‌سی، پروفیل، پنجره، لوازم خانگی، پوشش محافظ تلفن همراه و بسیاری از حوزه‌های صنعتی و تولیدی است و به تازگی از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ستاد اجرایی فرمان امام بومی‌سازی شده است، رونمایی شد.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم رونمایی از محصول دانش بنیان بومی‌سازی شده MBS که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز حضور داشت، گفت: طبق بررسی‌های علمی ۶۰ درصد اقتصاد دنیا در آینده نزدیک دیجیتالی خواهد شد، بنابراین نخبگان و جوانان ماهر، خلاق و مبتکر سرمایه اصلی هر کشوری محسوب می‌شوند. وی با بیان این‌که جوانان باانگیزه و با ستعداد در کشور فراوان است، ادامه داد: خوشبختانه در دانشگاه‌های برتر کشور نخبگان با رزشی داریم، اما نباید چشم ما همیشه به دانشگاه‌های مطرح باشد، چون بنده در ده‌کوره‌های دور فتاده جوانانی از زن و مرد را دیده‌ام که در هیچ دانشگاهی نمی‌توان استعداد و دانش و ظرفیت آن‌ها را ارزیابی کرد.

مخبر اضافه کرد: در استان سیستان و بلوچستان یک خانم ۳۰ ساله را دیدم که تولیدات کارگاهی خود را با کم‌ترین دسترسی و امکانات به ۹ کشور دنیا صادر می‌کرد و این‌ها همان ظرفیت‌های عظیم سرمایه انسانی هستند که عامل اصلی رشد و پیشرفت کشور‌ها شناخته می‌شوند. رئیس ستاد اجرایی امام اضافه کرد: با توجه به اتفاقات خوبی که جوانان تحصیل‌کرده در صنعت کشور رقم زده‌اند و کشور را در برابر تحریم‌های ظالمانه به جلو حرکت می‌دهند، باید توجه داشت که گره مشکلات کشور با اتصال نخبگان دانشگاهی و صنعت باز می‌شود و باید بیش از پیش از آن‌ها حمایت کرد. گفتنی است محصول دانش بنیان MBS ساخت داخل که مورد نیاز صنایع بسته‌بندی دارویی و غذایی، تولید لوله و اتصالات، پی‌وی‌سی، پروفیل، پنجره، لوازم خانگی، پوشش محافظ تلفن همراه و بسیاری از حوزه‌های صنعتی و تولیدی است، از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ستاد اجرایی فرمان امام بومی‌سازی شده است. در ادامه مراسم مهندس فرزادی مدیرعامل شرکت پتروشیمی قائد بصیر که در حوزه زیست‌بوم دانش‌بنیان فعالیت می‌کند، گفت: در حوزه پتروشیمی و محصولات با فناوری بالا، کار‌های بسیار بزرگی انجام شده است که به دلیل تخصصی بودن آن‌ها مردم خیلی در جریان این دستاورد‌ها قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: محصولات ABS که در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها به ایران داده نمی‌شد و بسیاری از صنایع از جمله حوزه تولید لوازم خانگی را با مشکل جدی روبه‌رو کرده بود به دست توانمند جوانان تحصیل کرده و حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بومی‌سازی شد و با افتخار اعلام می‌کنم در سال ۹۸ در این بخش بیش از ۴۰میلیون دلار از واردات جلوگیری و صرفه‌جویی ارزی شد. مدیرعامل شرکت پتروشیمی قائد بصیر افزود: محصول دانش‌بنیان MBS نیز به تازگی بومی‌سازی شده و می‌تواند در شروع کار از ۷ میلیون دلار و در سال‌های بعد چندین برابر این رقم، از خروج ارز جلوگیری نماید.

دکتر محمد غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با تقدیر از اقدامات مؤثر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای صنعت کشور، به‌ویژه در حوزه‌های دانش‌بنیان، گفت: فعالیت‌های جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در شرایط کنونی اقتصاد و فشار تحریم‌های ناجوانمردانه، به مردم و فعالان علمی و اقتصادی امید می‌بخشد.

وی افزود: در بحث جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، باید به ظرفیت‌های داخلی توجه ویژه کرده و بتوانیم به نقطه‌ای برسیم تا در حوزه صنعت و تکنولوژی در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

لازم به ذکر است در این مراسم علاوه بر اهدای ۲ میلیون بسته اقلام بهداشتی مقابله با کرونا برای داوطلبان کنکور سراسری از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به وزارت علوم، بین شرکت پتروشیمی قائد بصیر و پژوهشگاه پلیمر ایران نیز تفاهمنامه همکاری امضا شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار