کد خبر: 1015758
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵
برخی روند‌ها و عملکرد‌ها در پلیس، حقیقتاً مناسب قرن بیست و یکم نیست، حتی از همان اول هم اشتباه بوده، چه رسد به این عصر و زمانه.
علی علوی
سرویس جامعه جوان آنلاین: اگر پلیس از گروه مشاوران خبره در حوزه علم و فناوری استفاده می‌کرد، شاید برخی روند‌های پلیس تغییر می‌کرد که این، هم به نفع پلیس بود هم به نفع مردم.

یکی از ده‌ها موردی که فی‌البداهه می‌توان اشکال آن را به وضوح دید، تابلو‌های حمل با جرثقیل است. در تهران هزاران تابلو با این نشان هست که زیر همه آن‌ها هم یک خودرو با خیال راحت پارک شده‌است! به این اضافه کنید مکان‌هایی که این تابلو‌ها نیست و خودرو‌ها در پیاده‌رو‌ها و مکان‌های غیرقانونی دیگر پارک شده‌اند.

گاهی پلیس پیدایش می‌شود و حمل می‌کند و گاهی به دلایلی طرح را برای مدت‌ها مسکوت یا کم اثر می‌گذارند. در حال حاضر این طرح به ندرت اجرا می‌شود، اما نکته اینجاست که اصل کار غلط است و شاید به درد عهد دقیانوس بخورد. همچنان که بی‌فایدگی آن را به چشم می‌بینیم.

پیشنهاد آن است که پلیس به جای کرایه جرثقیل و دنگ و فنگ‌های مربوط به این کار، از مأموران خود بخواهد پلاک خودرو‌های متخلف را با گرفتن عکس و ارسال آن برای مرکز ثبت کند. مرکز پلیس پیامکی برای صاحب خودرو ارسال کند، مثلاً با این مضمون: «خودروی شما در ساعت... تاریخ... در محل توقف مطلقاً ممنوع پارک شده‌است. حداکثر تا هفت روز دیگر به اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان محل اقامت مراجعه کنید. در غیر این صورت، با برخی محرومیت‌های مرتبط با خودرو و رانندگی، جریمه خواهید شد.»

به این ترتیب یک مأمور پلیس صرفاً در مدت زمان کوتاهی می‌تواند تخلفات پارک صد‌ها خودرو را در شبکه ثبت کند و متخلفان هم می‌دانند امکان گیر افتادن در قانون پلیس صد‌ها برابر شده‌است و دیگر نمی‌توانند به راحتی در زیر تابلو حمل با جرثقیل پارک کنند. پلیس هم می‌تواند به جای حمل خودرو با جرثقیل، راننده را وادارد که خودش با خودرو به پارکینگ پلیس مراجعه کند. توجه داشته باشید که پلیس نمی‌تواند ادعا کند این طرح برای مواقع ضروری جابه‌جایی خودرو است، زیرا چنین رفتاری در کار پلیس دیده نمی‌شود و هم اکنون این تابلو بیشتر به مترسکی می‌ماند که ده‌ها پرنده روی آن نشسته‌باشد!

این طرح یکی از اشکالات حمل با جرثقیل را هم از میان خواهد برد. اشکالی که واقعاً شوک‌آور است و چه بسا موجب مرگ صاحب خودرو شود؛ یعنی وقتی که خودروی خود را در جای پارک‌شده نبیند و به تصور اینکه خودرو دزدیده شده‌است، به او فشار و حمله عصبی دست دهد.

این مناسب عصر ارتباطات و عصر عقل و قانون است.

البته پلیس می‌تواند با تغییر طرح حمل با جرثقیل، به جای نگهداری خودرو در پارکینگ، مجازات‌های دیگری که شاید بازدارندگی آن‌ها بیشتر است، اعمال کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
0
0
سلام روز شما به خیر و شادی مطلب جالب و راه کار بسیار ساده ای بود که با هزاران راه کار ساده دیگری که وجود دارد میتواند تکمیل شود تا سر و سامانی به وضعیت ترافیک داده شود متاسفانه برخی از کارکنان پلیس چشمان خود را بر روی تخلفات رانندگان بخصوص تاکسیداران و موتور سواران می بندند پیشنهاد میکنم پلیس راهور برای طرحهای خود از طریق صدا و سیما یا جراید درخواست ایده و نظر همگانی دهد و از بین آنها بهترین و منطقی ترین را جهت اجرا مصوب نماید قطعاً مردم که خود درگیر این مشکلات هستند بهترین مشاورین خواهند بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار