کد خبر: 1015696
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان:
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: میزان رشد برق در هر سال به طور متوسط ۷ درصد است، بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در زمستان سال جاری متناسب با رشد مصرف برق به یک میلیون متر مکعب سوخت بیشتر از پارسال برای نیروگاه‌ها در حوزه سه استان خراسان نیاز داشته باشیم.

رضا ریاحی در نشستی که به منظور برنامه‌ریزی برای تامین سوخت نیروگاه‌های برق با حضور نمایندگان استانداری، دادستانی، شرکت تولید و پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت گاز خراسان رضوی و شرکت تولید نیروی برق خراسان برگزار شد، با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی از هم‌اکنون برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های برق در سال جاری، اظهار کرد: برای حل برخی مسائل در استان لازم است هماهنگی‌های لازم با مدیران ارشد در حوزه‌های مختلف در سطح ملی صورت گیرد و از ظرفیت‌های استانی و هماهنگی بین دستگاه‌ها نیز استفاده لازم به عمل آید. 
 وی با اشاره به سه پیشنهاد مشخص در این زمینه تصریح کرد: یکی از راهکارها برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های برق در استان این است که با دیسپاچینگ‌های ملی گاز و برق در سطح کشور جلساتی برگزاری کنیم و هماهنگی‌های لازم از هم‌اکنون و قبل از شروع فصل سرما صورت گیرد. 
 ریاحی افزود: مسیر دیگر برای تامین گاز، استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه نظیر ترکمنستان است که باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این زمینه بهره برد. 
 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ادامه داد: یکی دیگر از مسیرهای پیش رو، بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های استان در جهت تقویت ناوگان حمل و نقل برای سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها است.

در ادامه حمید موسوی، معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خراسان، عنوان کرد: باید توجه داشت تامین سوخت نیروگاه‌ها اهمیت بسیار زیادی داشته و حل مسائل آن نیازمند تعامل است.  
 وی بیان کرد: واحدهای مسئول در استان‌های خراسان شمالی و جنوبی نیز باید پیش‌بینی‌های لازم برای تامین سوخت نیروگاه‌های خود را از هم‌اکنون به عمل آورند. 
 موسوی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر پایداری شبکه در زمستان به دلیل کمبود سوخت، مورد توجه ویژه قرار گرفته است. 
 در بخش دیگری از نشست هاشم مرتضوی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق خراسان، تصریح کرد: باید توجه داشت نیروگاه‌های کشور بر مبنای مصرف گاز طراحی و خریداری شده و گازوئیل تنها یک سوخت اضطراری برای آن به‌شمار می‌رود. اثرات منفی مصرف این سوخت در تعمیرات و نگهداری واحدهای نیروگاهی خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: در تابستان این عذر پذیرفته است که به دلیل مصرف بالای برق، برخی محدودیت‌ها در مصرف برق اعمال شود، اما با وجود ۵۰۰۰ مگاوات ظرفیت نصب شده و پایین بودن میزان مصرف برق در زمستان، پذیرفته نیست که به دلیل کمبود سوخت، دچار محدودیت یا خاموشی در برق‌رسانی به مردم در زمستان شویم. این جلسات هم‌اندیشی برای پیش‌بینی و مدیریت مناسب سوخت در زمستان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار