کد خبر: 1015688
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: طرح جدید توسعه ورزش همگانی مطابق با پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در حال آماده شدن برای اجرا در این استان است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سجاد انوشیروانی در نشستی با نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس اظهار کرد: اجرای این طرح با هدف توسعه و ترویج ورزش همگانی در جامعه ،پیشگیری از فاصله گرفتن مردم با ورزش بلحاظ وجود شرایط کرونایی حاکم بر جامعه و ترویج فرهنگ ورزش در بین مردم به عنوان عامل سلامت و تندرستی و بازدارنده از ابتلای افراد به بیماری‌های غیرواگیردار قلبی و عروقی و مطابق با اصل رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا تهیه و تدوین شده و با ابلاغ به شهرستان‌های مختلف این طرح بزودی در تمام مناطق استان عملیاتی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط سخت کرونایی حاکم بر جامعه و ادامه وضعیت قرمز و رنگی در بیشتر مناطق وضعیت و نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی در استان بویژه خلخال متناسب با شرایط کرونایی مناسب و قابل قبول است.

مدیرکل ورزش وجوانان استان اردبیل گفت: فعالیت‌های و تمرین‌های ورزشی در هیات‌های زیرمجموعه این اداره کل و باشگاه‌های ورزشی بخش خصوصی در حالی انجام می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها و اولیای ورزشکاران از بیم ابتلای فرزندان خود به کرونا مخالف حضور آنها در اماکن ورزشی هستند.

انوشیروانی محدودیت‌های اعتباری همراه با تخصیص پایین اعتبارات منظور شده استانی را مشکلی بزرگ بر سر راه اجرای پروژه‌های ورزشی جدید و یا تکمیل طرح‌های ورزشی نیمه‌کاره و شروع شده از سال‌های قبل ذکر کرد و افزود: پرداخت هزینه اجرای پروژه‌های ورزشی از محل اوراق خرانه مدت‌دار نیز موجب بی‌رغبتی پیمانکاران به اجرای طرح‌های ورزشی استان شده است.

وی گفت: در حالی که برای تکمیل هشت طرح و پروژه ورزشی آغاز شده از محل اعتبارات استانی شهرستان خلخال امسال 80 میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد شده تنها 11 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل شورای برنامه‌ریزی این شهرستان اعتبار منظور شده که با وضعیت اعتباری موجود و تخصیص درصد پایین اعتبارات استانی امسال بخش بسیار کمی از این اعتبار تا پایان سال تخصیص و جذب خواهد شد.

انوشیرانی افزود: این در حالی است که از 66 میلیارد ریال اعتبار موردنیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های ورزشی شروع شده از محل اعتبارات ملی سال‌های قبل خلخال از جمله چمن مصنوعی مجموعه پوریای ولی این شهرستان نیز در سال جاری تنها چهار میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی یکی از دلایل تاخیر در اجرای پروژه چمن مصنوعی ورزشگاه پوریای ولی شهر خلخال را تخصیص درصد بسیار کمی از اعتبار موردنیاز 40 میلیارد ریالی این پروژه در سال شروع آن در گذشته ذکر کرد که موجب بی‌رغبتی پیمانکار به ادامه کار و خلع ید از ادامه کار این طرح شده است.

مدیرکل ورزش وجوانان استان اردبیل تشریح کرد: با توجه به تمدید مهلت جذب اعتبارات سال گذشته تا شهریور امسال از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور همچنان امیدوار به افزایش سطح تخصیص اعتبارات استانی و ملی برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه‌کاره استان هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر