کد خبر: 1015686
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
مدیرکل میراث ‌فرهنگی استان اردبیل:
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: تهیه طرح مطالعاتی ساماندهی بافت تاریخی بازار اردبیل توسط دانشگاه محقق اردبیلی در مرحله نهایی است تا پس از تکمیل وارد فاز عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی  در بازدید از بازار تاریخی اردبیل به همراه رئیس شورای شهر اردبیل اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا نسبت به گذشته در راستای احیا و توسعه بازار تاریخی اردبیل گام‌های محکم‌تری برداشته ‌شود.

وی با بیان اینکه تهیه طرح مطالعاتی ساماندهی بافت تاریخی بازار اردبیل توسط دانشگاه محقق اردبیلی در مرحله نهایی است، افزود:  مطالعه این طرح  پس از تکمیل وارد فاز عملیاتی شود و به طور قطع این هدف به همراهی شهرداری و شورای شهر با میراث‌فرهنگی تحقق یافته و معضلات و مشکلات بازار تاریخی اردبیل با همکاری و تعامل همه‌جانبه برطرف خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با همکاری و مشارکت شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل و نیز با همراهی بازاریان در راستای مرمت، بازآفرینی و احیای برخی سراهای بازار تاریخی با اولویت سرای برنج‌فروشان، پنبه‌فروشان و سرای زنجیرلو اقدامات اساسی را انجام خواهیم داد.

در این دیدار رئیس شورای شهر اردبیل نیز بیان کرد: در راستای بازسازی چندین مجموعه و سرا از بازار تاریخی اردبیل از سوی شهروای شهر و شهرداری اردبیل همکاری و مشارکت لازم با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل انجام می‌شود.

جواد انصاری با اشاره به اینکه اقدامات اداره کل میراث فرهنگی استان در احیای بافت تاریخی بازار اردبیل مورد حمایت شورای شهر است، تصریح کرد:‌ در سال‌های اخیر در زمینه احیای بخش های مختلف مجموعه بازار تاریخی اردبیل اقدامات عمرانی مطلوب و مناسبی اجرا شده که شایسته قدردانی بوده و زمینه برای جلوگیری از تخریب آنها را فراهم کرده است.

وی افزود: براساس توافقات انجام‌شده اعتبارات احیای این سرا از سوی میراث‌فرهنگی تامین و توسط شهرداری در سریع‌ترین زمان اجرا خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر