کد خبر: 1015679
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
نماینده کارگران در شورای عالی حفاظت فنی وزارت کار گفت:
نماینده کارگران در شورای عالی حفاظت فنی وزارت کار گفت: براساس رای جدید دیوان عدالت اداری، تعطیلی کارگاه‌ها مانع بررسی حق و حقوقات کارگران نمی‌شود.

احسان سهرابی اظهار داشت: به استناد رای شماره 554 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مورخه 17 تیرماه 99، کارگرانی که بنوعی در کارگاه‌های تعطیل مشغول به کار بودند و کارگاه به هر عنوان تعطیل شده قبلا دادخواستشان بررسی نمی‌شد و استدلال این بود که قابلیت اندازه‌گیری ندارد.

سهرابی بیان کرد: دیوان عدالت اداری اما اینک رای صادر کرده و اعلام کرده تمام حق و حقوقات برای کارگرانی که کارگاه آنها دایر نیست برقرار است و درخواست‌ها باید بررسی شود و اگر شرایط سخت و زیان‌آور تشخیص داده شد مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس، حتما باید درخواست پذیرفته و در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده کارگران در شورای عالی حفاظت فنی وزارت کار تصریح کرد: صرف تعطیلی کارگاه مانعی برای عدم پذیرش دادخواست نیست. قبلا این درخواست‌ها بعضا در کمیسیون‌ها رد می‌شد اما این تصریح شده که حتما باید دادخواست‌ها و درخواست‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

سهرابی عنوان کرد: بنابراین مشاغل سخت و زیان‌آور در کارگاه‌های تعطیل، دیوان این اجازه را داده و عنوان کرده که تعطیلی کارگاه منع قانونی ندارد و باید درخواست کارگرانی که کارگاه آنها تعطیل است بررسی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار