کد خبر: 1015650
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در این ارتباط گفت: برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان کردستان از منابع مختلف بودجه 99، حدود 2500 میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی و استانی به راهسازی اختصاص یافته است.

محمدصدیق ثابتی در گفت وگو با خبرنگاران در سنندج، اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان کردستان از منابع مختلف بودجه 99، حدود 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی و استانی به راهسازی اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار از محل‌ منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در طرح‌های در دست اجرای این استان هزینه می‌شود.

وی افزود: عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدر شمال - جنوب (بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب)، جاده مریوان - سنندج، طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد محور سنندج - همدان است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در خصوص طرح کریدر شمال - جنوب در کردستان گفت: بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده و اکنون 67 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

146 کیلومتر از مسیر کریدر شمال - جنوب کردستان زیربار ترافیک رفته است

وی با اشاره به اینکه تاکنون 146 کیلومتر از این مسیر در کردستان زیربار ترافیک رفته است، اضافه کرد: طول کلی کریدور بزرگراهی غرب کشور یک هزار و ۳۲۸ کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را در بر می‌گیرد.

ثابتی یادآور شد: اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه - میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از 9 هزار میلیارد ریال دارد که در صورت تامین آن و تخصیص اعتبار لازم انتظار می رود در3 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: بهبود شرایط ترافیکی، ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری، صرفه جویی در زمان وانرژی، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایت مندی کاربران به عنوان مزایای این طرح بزرگ راهسازی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر