کد خبر: 1015606
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تفاهم قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) با دولت برای تکمیل ۱۱۸پروژه عمرانی خبر داد و گفت: از این تعداد طرح ۴۹ پروژه تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، علی نیکزاد با اشاره به نشست مشترک با دکترمحمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و مسئولان سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور اظهار کرد: قرارگاه در سطح کشور‌ها اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی را برای اجرای پروژه‌های عمرانی انجام داده و در شرایط کنونی کشور به دنبال همکاری با دولت برای اجرا و تکمیل ۱۱۸ پروژه در سطح استان‌هاست.

وی افزود: طی چند هفته اخیر جلسات متعددی با حضور رئیس قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و مسئولان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد و در این نشست‌ها مقرر شد، مطالبات قرارگاه از دولت را در اختیار این نهاد قرار دهیم تا آن‌ها پروژه‌ها را بدون در نظرگرفتن مطالباتشان پیش ببرند.

نیکزاد تأکید کرد: در این رابطه، ۱۱۸ پروژه در سطح کشور شناسایی و مقرر شد اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان از یک فروردین تا پایان اسفند سال جاری از سوی قرارگاه هزینه شود، همچنین اعتباری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز از سوی دولت اختصاص داده خواهد شد و قرار است اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب نفت و یک هزار میلیارد تومان در قالب اوراق اختصاص داده شود.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، از ۱۱۸ پروژه، ۴۹ پروژه تا خرداد سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد، ضمن اینکه قرارگاه تا آخر سال در قبال هزینه کرد اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی در پروژه‌های مذکور، ۱۲ هزار میلیارد تومان مطالبه داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائل مورد بحث این بود که قرارگاه خاتم الانبیا (ص) با همکاری دولت و سازمان برنامه و بودجه در تمام استان‌ها به جز پنج استان پروژه عمرانی داشت که خوشبختانه با توافق صورت گرفته، قرار است که در پنج استان مذکور نیز پروژه‌هایی اجرایی شود که براساس آن مقرر شد، در استان کردستان پروژه سد چراغ ویسی، در استان خراسان جنوبی پروژه راه آهن، در استان خراسان شمالی پروژه سد و بیمارستان، در استان همدان پروژه انتقال آب، در استان چهارمحال و بختیاری پروژه راه آهن شهرکرد- مبارکه و در استان مرکزی پروژه آزادراه اراک- بروجرد، پروژه‌ها عملیاتی شود. وی گفت: با تصمیم و تفاهم میان مجلس، دولت و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)، در جهت عدالت پروژه‌های عمرانی در ۳۱ استان کشور توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) اجرایی خواهد شد، این تفاهم یک مدیریت ارزشمند در باب توسعه استان و تحولی اساسی در حوزه زیرساخت‌های کشور خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار