کد خبر: 1015591
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
مردی که با همدستی چند سارق سابقه‌دار به خانه یکی از بستگانش دستبرد زده بود ماجرای سرقت را شرح داد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: چندی قبل مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و ماجرای سرقت را گزارش داد. لحظاتی بعد هم تیمی از مأموران کلانتری‌۱۶۱ ابوذر برای بررسی ماجرا در محل حاضر شدند. شاکی توضیح داد: محل کارم در خیابان فلاح است و صبح مثل همیشه راهی محل کارم شدم.

ساعت‌۱۹ که به خانه برگشتم دیدم که گاوصندوقم که حاوی مقداری دلار و طلا به ارزش یک میلیارد تومان بود سرقت شده است. وقتی پرونده برای بررسی بیشتر به پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی تهران فرستاده‌شد، تحقیقات بیشتری در این باره انجام شد. یکی از همسایه‌ها گفت: من با شنیدن صدا از خانه همسایه از خانه‌ام بیرون آمدم. دیدم که پنج مرد جوان در حال انتقال گاو صندوق هستند. یکی از آن‌ها من را با چاقو تهدید کرد و خواست سکوت کنم که ترسیدم و کاری نکردم. آن‌ها گاو صندوق را به یک خودروی پژو‌۴۰۵ منتقل کردند. وقتی دقت کردم دیدم که پلاک خودرو مخدوش است و نتوانستم شماره‌اش را بردارم.

تحقیقات میدانی در این باره نشان داد که سرقت داخلی بوده‌است، بنابراین شاکی در این باره مورد تحقیق قرار گرفت. در جریان همین بررسی‌ها بود که مأموران به یکی از نزدیکان او که مردی به نام وحید بود، مظنون شده و ۲۸‌تیرماه او را بازداشت کردند. وی در بازجویی‌های اولیه به شرکت در سرقت اعتراف کرد و گفت: من می‌دانستم که مالباخته وضع مالی خوبی دارد و مقدار زیادی پول و طلا در گاوصندوقش نگه می‌دارد. پیشنهاد سرقت را با برادرم حمید و سه‌نفر از دوستانمان به نام‌های اصغر، رسول و سیامک که از سارقان حرفه‌ای هستند، مطرح کردم که قبول کردند. مطابق نقشه و از آنجا که می‌دانستم شاکی و اعضای خانواده‌اش روز حادثه در خانه نیستند، وارد شده و پس از سرقت گاوصندوق آن را به حوالی اسلامشهر منتقل کرده و بعد از تخریب پول و طلا‌ها را سرقت و بین خودمان تقسیم کردیم. با اطلاعاتی که وحید در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان همان روز برادرش حمید را در اسلامشهر بازداشت کردند. در شاخه دیگری از تحقیقات مخفیگاه سه همدست متهمان ۲۹‌تیرماه در اسلامشهر شناسایی شد. وقتی مأموران قصد بازداشت متهمان را داشتند، آن‌ها با پلیس درگیر شدند که مأموران آن‌ها را با شلیک تیر هوایی بازداشت کردند.

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: اعضای باند در بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کرده و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر آن‌ها ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار