کد خبر: 1015590
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
مردی که برای گرفتن کد بورسی اقدام کرده‌بود، متوجه شد برای فردی مرده با مشخصات او جواز دفن صادر شده و در قطعه ۳۲۶‌بهشت‌زهرا دفن شده است.
سرویس حوادث جوان آنلاین: روز گذشته مردی ۴۲‌ساله به نام هومن وارد یکی از شعب دادسرای امور جنایی تهران شد و ماجرایی عجیب را برای قاضی مطرح و از او درخواست کرد هویت از دست رفته‌اش را بازگرداند. او توضیح داد: چند ماه قبل بود که برای گرفتن کد بورسی اقدام کردم. فردی که کار‌های مربوط را انجام می‌داد بعد از بررسی اعلام کرد که مشخصات من با اطلاعات ثبت شده مغایرت دارد و برای رفع آن باید به اداره بورس بروم. وقتی راهی اداره بورس شدم به من اعلام شد که ۲۳‌بهمن‌سال قبل فوت شده‌ام! اول فکر کردم که کارمند بورس با من شوخی می‌کند، اما وقتی گفت که فردی با مشخصات من فوت شده ناچار شدم تا به ثبت احوال بروم. آنجا هم ماجرا را پیگیری کردم و مسئول مربوطه بعد از بررسی اوراق لازم به من اعلام کرد که من به صورت قانونی فوت شده‌ام و در حال حاضر کسی با مشخصات من زنده نیست.

در بررسی‌های بعدی به من اعلام شد که ۲۳‌بهمن‌سال قبل مردی را به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل می‌کنند که خانواده‌اش شناسایی نمی‌شوند. کارکنان بیمارستان هویت این مرد را با کارت پایان خدمتی که در جیب او پیدا کرده بودند ثبت می‌کنند و آن مرد هم بعد از چند روز بستری بودن در بیمارستان فوت می‌شود. بعد هم بر اساس اطلاعات همان کارت پایان خدمت در قطعه ۳۲۶‌بهشت زهرا دفن می‌شود.

بعد از ثبت اظهارات مرد ۴۲‌ساله بازپرس دستور صدور دوباره هویت هومن را صادر کرد.

همچنین بازپرس دستور داد براساس اثر انگشت ثبت شده از فرد فوت شده هویت وی هم بررسی و اعلام شود.

گفتگو با هومن

آیا کارت پایان خدمتت را گم کرده بودی؟

بله، چند ماه قبل بود که برای کار بانکی به بانک رفته بودم. من عادت دارم که همه کارت‌های شناسایی را همراه خودم دارم. احتمال زیاد در بانک هنگام جابه‌جا شدن کارت‌ها بوده که کارت پایان خدمتم افتاده و کسی آن را برداشته است و این طور گرفتار شدم.

اتفاق دیگری نیفتاده بود که به ماجرا شک کنی؟

شش ماه قبل یارانه‌ام قطع شد. من شغل آزاد دارم و به واسطه کاری که دارم تراکنش مالی زیادی انجام می‌دهم. احتمال دادم که قطع شدن یارانه به خاطر همان تراکنش‌های مالی باشد. بسته معیشتی هم به من تعلق نگرفت و احتمالاً با بررسی همان تراکنش‌ها فکر کرده‌اند که وضع مالی خوبی دارم که مرا محروم کردند، اما اصلاً فکرش را نمی‌کردم که به خاطر اینکه فوت شده‌ام یارانه‌ام قطع شده باشد و از بسته معیشتی هم محروم شده باشم.

آیا سر قبری هم که برایت در نظر گرفته بودند، رفتی؟

بله، وقتی سر قبرم حاضر شدم مانده بودم که چکار کنم. اینکه آدم زنده سر قبر خودش برود حال خوبی ندارد. وقتی هم که جواز دفن را دیدم سراغ پزشکی رفتم که جواز را صادر کرده بود و به او گفتم چطور برای من که زنده هستم جواز دفن صادر کرده است.

فهمیدی که علت فوت آن مرد که دفن شده بود، چیست؟

علت فوت بیماری ریوی اعلام شده بود.

در این مدت کار‌های بانکی و خرید و فروش انجام دادی؟

بله، جالب است که فقط هنگام گرفتن کد بورسی با مشکل مواجه شدم. من کار‌های بانکی‌ام را انجام داده‌ام. حتی خودرو هم خرید و فروش کرده‌ام، اما نمی‌دانم چرا آنجا متوجه مرده بودن من نشدند. اگر به دنبال کد بورسی نمی‌رفتم شاید هنوز داشتم زندگی‌ام را می‌کردم.

از اینکه فهمیدی فوت شدی چه حسی به تو دست داد؟

حال خوبی نداشتم. اینکه در ۴۲‌سالگی فوت شده‌ام یادم آورد که فرصت زیادی برای زندگی شاید نباشد و می‌شود در مدتی که خدا مقدر کرده برای خودم و دیگران مفید زندگی کنم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار