کد خبر: 1015555
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
به مناسبت ایام محرم برگزار می‌شود
رییس فرهنگسرای خاتم (ص) ازاجرای ۵۳ برنامه تعزیه خوانی توسط گروه‌های آیینی در مناطق مختلف شهر تهران همزمان با ایام ماه محرم و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.
به گزارش جوان آنلاین، سید احمد موسوی با اعلام این خبر گفت: ویژه برنامه تعزیت خورشید به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص محرم امسال در قالب مجموعه برنامه‌های جلوه سوگ در ۹ منطقه شهر تهران برگزار می‌شود.

مسوول دبیر خانه ویژه برنامه تعزیت خورشید افزود: مناطق اجرای این برنامه در شمال و جنوب، شرق و غرب و مرکز پایتخت توزیع شده و شامل مناطق ۱، ۴، ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ می‌باشد. فرهنگسرای خاتم (ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ نیز به عنوان دبیرخانه، مسوولیت برنامه ریزی و هماهنگی مناطق را بر عهده دارد.

موسوی با اشاره رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی با توجه به بیماری کرونا اظهار داشت: اجرای تعزیه در فضا‌های کاملا باز با حفظ فاصله اجتماعی است تا شهروندان عزادار با رعایت موازین ایمنی و بهداشتی، از ایام سوگواری سید و سالار شهیدان کسب فیض کنند.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸، در باره برنامه‌های تعزیه گفت: گروه‌های شاخص تعزیه با اجرای مجالس متعدد هم، چون مجلس حضرت علی اکبر (ع)، حضرت عباس (ع)، عاشورا و کوفه و شام در ایام محرم میزبان شهروندان سوگوار خواهند بود.
وی در باره مکان اجرای این برنامه آیینی اظهار داشت: فضا‌های باز فرهنگسرا‌های خاتم (ص)، اشراق، رازی، خاوران، بهمن و هم چنین میدان امام حسین (ع)، امام زاده علی اکبر چیذر، امام زاده اهل بن علی و مقبره الشهدای فرهنگسرای ولا مکان‌های تعیین شده برای اجرای تعزیه در ویژه برنامه تعزیت خورشید هستند.

موسوی با اشاره به اجرای عصرگاهی و شامگاهی این ویژه برنامه از ساعت ۱۸ تا ۲۲، از شهروندان دعوت کرد از ۳۱ مرداد مصادف با اول ماه محرم تا ۲۷ شهریور مصادف با ۲۷ محرم در مجالس تعزیه این ویژه برنامه حضور یافته و هم چنین برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۶۶۰۲۰۷۰۶۴ و ۶۶۰۲۰۷۰۶۵ تماس بگیرند.
 
تعزیت خورشید؛ اجرای ۵۳ برنامه تعزیه خوانی در مناطق شهر تهران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار