کد خبر: 1015484
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
در جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی صورت گرفت؛
جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی برگزار و در آن بنیاد علوی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستان رشتخوار انتخاب شد.
در جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان که با محوریت شهرستان رشتخوار و با حضور علیرضا رزم‌حسینی استاندار، در محل استانداری برگزار شد، تفاهم‌نامه انتخاب بنیاد علوی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستان رشتخوار به امضا رسید.
استاندار خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به اینکه دولت به عنوان کارگزار در خدمت معین‌های اقتصاد مقاومتی قرار دارد، افزود: مسئولان با هر سلیقه‌ای در راه خدمت به مردم باید با هم متحد شوند.
علیرضا رزم‌حسینی ضمن پرداختن به بخشی از ثروت‌های خدادادی مردم، متذکر شد: بخش مردمی اقتصاد این است که مشارکت مردم در توسعه و پیشرفت مشهود باشد.
وی ادامه داد: در چهل سال اخیر زیرساخت‌های بسیار خوبی در روستاها فراهم شد اما باز هم به دلیل نامتوازن بودن و جامع نبودن توسعه، شاهد مهاجرت مردم از روستا به حاشیه شهرها بودیم.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به دوران تصدی آقای سعیدی‌کیا در بنیاد مستضعفان اشاره کرده و گفت: ایشان در دوران خدمت خود حدود 70 بار به شهرستان قلعه گنجی که مسئولیت توانمندسازی آن را بر عهده داشت سفر کرد و بر همین اساس یک ارتباط عاطفی بین مردم منطقه و او پیدا شده بود.
رزم‌حسینی مدل اقتصاد مقاومتی را یک مدل مردمی و اعتقادی برشمرد و افزود: استمرار یکی از ویژگی‌های موفق شدن این مدل است. امیدواریم با حضور بنیاد علوی شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان رشتخوار باشیم.
وی گفت: این که بنیاد علوی به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستان رشتخوار انتخاب شده است به این معنی نیست که دیگر شرکت‌هایی که در حد و اندازه بنیاد نیستند دیگر نباید کاری بکنند بلکه شرکت‌های بزرگ می‌توانند حامی و پشتیبان شرکت‌های خرد در راستای توانمندسازی باشند.
مدیرعامل بنیاد علوی نیز در ادامه این جلسه گفت: بنیاد مستضعفان تجربه بسیار خوب محرومیت‌زدایی و توانمندسازی در شهرستان قلعه گنج دارد که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است بر این اساس در دوره مدیریت جدید بنیاد مستضعفان نیز یکی از ماموریت‌های اصلی و مهم بنیاد اجرا و توسعه الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در مناطق محروم و کم‌برخوردار است.
محسن منصوری افزود: در کنار مردم و با استفاده از ظرفیت مردم و دستگاه‌ها سعی می‌کنیم در حوزه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و سلامت شاخص‌های محرومیت را در منطقه به نحوی پیش ببریم که این شاخص‌ها به سمت توانمندسازی مردم تغییر پیدا کند.
وی افزود: ماموریت اصلی خود را توانمندسازی مردم می‌دانیم و در این راستا رشتخوار به عنوان بیست و پنجمین استان هدف آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان انتخاب شده است.
منصوری ابراز کرد: بعد از انتصاب آقای فتاح در بنیاد مستضعفان مقام معظم رهبری ۱۴ ماده را به ایشان ابلاغ کرده و می‌گویند بروید روی این ۱۴ ماده محکم بایستید و در مورد آن‌ها برنامه‌ریزی و اجرایی کنید که بخش زیادی از این مواد مستقیم یا غیر مستقیم منبعث از مدل قلعه گنج است.
در ادامه نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان رشتخوار یکی از مناطق محروم استان به شمار می‌رود که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته، به همین دلیل بیکاری در این شهرستان کاملا مشهود است.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر احمدپور در ادامه به برخی از مشکلات شهرستان رشتخوار از جمله مناسب نبودن برخی از جاده‎های این شهرستان و مشکلات شبکه آبرسانی اشاره و بیان کرد: امیدواریم با حضور بنیاد علوی در رشختوار شکوفایی و توانمندسازی را شاهد باشیم.
امام جمعه شهرستان رشتخوار در ادامه این جلسه نیز در سخنان کوتاهی بیان کرد: بسیار خرسندیم که بنیاد علوی شهرستان رشتخوار را برای فعالیت اقتصاد مقاومتی انتخاب کرده‌اند و قرار است در این زمینه فعالیت‌های خود را در شهرستان آغاز کنند.
حجت‌الاسلام حسن جهانشیری افزود: امیدواریم عدالت در همه جا گسترش پیدا کند تا مردم از آن بهره‌مند بشوند.
در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان رشتخوار با تاکید بر اینکه از رشتخوار برای عمران و آبادانی صدای واحدی شنیده می‌شود، افزود: همه مدیران شهرستان مصمم هستند تا شاهد اتفاقات مثبتی در این شهرستان باشیم.
خالقداد عرب اضافه کرد: امیدواریم شهرستان رشتخوار قلعه گنج دوم بشود و خبرهای خوشی از این شهرستان به گوش برسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار