کد خبر: 1015480
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
در سال زراعی ۹۹-۹۸ محقق شد؛
مدیر کشت و صنعت انابد زیر مجموعه شرکت کشاورزی رضوی گفت: سطح زیر کشت آفتاب گردان در اراضی این مجموعه در سال زراعی ۹۹-۹۸ با رشد ۳۰۰ درصدی همراه بوده است.

محمد باقر قناد طوسی بیان کرد: در سال زراعی جاری 52 هکتار از مزارع کشت و صنعت انابد به کشت بهاره آفتابگردان ارقام آجیلی دور سفید یا خویی اختصاص داده شده است.
مدیر کشت و صنعت انابد افزود: این مجموعه تولید این محصول را به عنوان کشت انتظاری و با رویکرد استفاده از باران های بهاری و افزایش بهره وری از منابع آبی انجام داده است.
وی درباره روش کشت آفتابگردان خاطرنشان کرد: کشت این محصول به صورت ردیفی و با استفاده از دستگاه پنوماتیک انجام شده است که دقت بالایی دارد.
قناد طوسی ادامه داد: در کشت آفتابگردان مشکلاتی پیش روی کشاورزان قرار دارد که می توان نبود بذر اصلاح شده و با قوه نامیه بالا و همچنین مکانیراسیون برداشت محصول را نام برد.
وی با اشاره به استفاده از روش غرقابی برای آبیاری این مزارع تصریح کرد: کشت و صنعت انابد به منظور کاهش هزینه ها از این روش برای آبیاری مزارع مذکور بهره برده است.
قناد طوسی ادامه داد: امسال کشت برخی قطعات زودتر و با فاصله زمانی از یکدیگر انجام شده تا در زمان برداشت با مشکلی در این خصوص روبرو نشویم که به نوبه خود یکی از نقاط قوت کشت امسال به حساب می آید.
مدیر کشت و صنعت انابد در پاسخ به این سوال که برای بهبود تغذیه گیاهی و افزایش راندمان در این مزارع چه برنامه هایی را در دستور کار دارید؟ گفت: بدین منظور استفاده از کودها و ریزمغذی های مناسب به همراه کنترل به موقع آفات مزارع در دستور کار قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار