کد خبر: 1015418
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
اعتراضات بی سابقه در شهر پورتلند امریکا این شهر را به پادگان نظامی و شهر جنگ زده تبدیل کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با گذشت نزدیک به سه ماه از شروع اعتراضات ضد نژادپرستی در امریکا، معترضان به خشونت‌های پلیس همچنان در خیابان‌ها حضور دارند. اعتراضات بی سابقه در شهر پورتلند در ایالت اورگان امریکا که این روز‌ها کانون اصلی اعتراضات شده، با اعزام نیرو‌های فدرال به این شهر برای سرکوب معترضان، به پادگان نظامی و شهر جنگ زده تبدیل شده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جمعه شب نیرو‌های پلیس و معترضان در مرکز شهر پورتلند در امریکا با یکدیگر درگیر شدند. در این تظاهرات، عده‌ای از معترضان اقدام به روشن کردن آتش در مقابل یک دادگاه فدرال کردند که ماه هاست هدف معترضان در بزرگ‌ترین شهر ایالت اورگان بوده است.

در پی این درگیری‌ها مأموران پلیس برای متفرق کردن معترضان، گاز اشک آور شلیک کردند. در این تظاهرات که چهار شنبه شب آغاز شد، معترضان اقدام به پرتاب سنگ، بطری و رنگ به سمت مأموران پلیس کردند. در بیانیه پلیس در این خصوص آمده است برخی از تظاهرکنندگان بازداشت شده‌اند و یک مأمور پلیس به شدت زخمی شد و چند مأمور دیگر نیز دچار جراحت شدند.

پورتلند از جمله شهر‌های امریکا است که تظاهرات بر ضد نژادپرستی و خشونت‌های نیرو‌های امنیتی علیه اقلیت سیاه‌پوست همچنان پس از آغاز جنبش موسوم به «جان سیاه ارزش دارد» در آن جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار