کد خبر: 1015356
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۱۶ سنت کاهش به ۴۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به دنبال نگرانی‌ها در مورد اینکه روند ترمیم تقاضا برای انرژی ممکن است کندتر از حد انتظار باشد، قیمت نفت روز جمعه شاهد اندکی افزایش بود، اما افزایش عرضه موجب شد تا تاثیر مثبت ناشی از کاهش ذخایر نفت خام و فرآورده‌های نفتی آمریکا تحت تاثیر قرار بگیرد.

این هفته آژانس بین المللی انرژی و سازمان کشور‌های صادرکننده نفت پیش بینی خود از میزان تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ را کاهش دادند. اوپک و متحدانش از ماه جاری میلادی شروع به افزایش تولید خود کرده اند.

اندی لیپو مدیر موسسه لیپو اویل در هیوستون اظهار داشت: «سوال کلی در مورد بازار نفت این است که آیا گسترش کرونا قرار است همچنان بر بازگشت تقاضای بنزین و گازوئیل تاثیر بگذارد یا خیر.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۱۶ سنت کاهش به ۴۴ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۲۳ سنت افت به ۴۲ دلار و یک سنت رسید.

قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در پایان معاملات هفتگی به ترتیب شاهد ۰.۹ و ۱.۹ درصد افزایش بود.

اوایل این هفته و پس از آنکه آمار‌های دولتی نشان داد میزان ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات آمریکا طی هفته گذشته کاهش یافته است قیمت نفت شاهد افزایش بود.

فیل فلین تحلیلگر بازار نفت در موسسه فیلیپ فیوچرز شیکاگو در این باره گفت: «اگر این روند ادامه یابد خیلی به ترمیم قیمت نفت کمک خواهد کرد و می‌تواند سطح قیمت‌ها را بالا ببرد.»

تعداد سکو‌های حفاری نفت و گاز در آمریکا که شاخصی از میزان عرضه انرژی در ماه‌های آینده است، این هفته برای پانزدهمین هفته متوالی شاهد کاهش بود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار