کد خبر: 1015244
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر به لبنان ضمن تأکید بر اینکه در پی انفجار بندر بیروت، جمهوری اسلامی ایران در کنار حکومت و مردم لبنان خواهد بود، تصریح کرد که این حکومت و مردم لبنان هستند که باید برای آینده کشور و نحوه پیشبرد امور تصمیم بگیرند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: محمدجواد ظریف روز جمعه در بیروت پس از دیدار و گفتگو با شربل وهبه، همتای خود در دولت پیشبرد امور لبنان ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده جان‌باختگان انفجار در بندر بیروت از آمادگی ایران برای کمک به بازسازی خرابی‌های انفجار خبر داد. ظریف در نشست خبری مشترک با وهبه گفت: «حکومت و مردم لبنان هستند که باید برای آینده لبنان و نحوه پیشبرد امور تصمیم بگیرند و جمهوری اسلامی ایران در کنار حکومت و مردم لبنان خواهد بود.»‌وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به جایگاه سیاسی لبنان ضرورت کمک به بازسازی این کشور بدون شرط‌گذاری را مورد تأکید قرار داد.

وی خطاب به مردم لبنان به جنگ ۳۳ روزه نیز اشاره کرد و گفت: می‌خواهم به مردم لبنان تبریک بگویم. امروز سالگرد پیروزی مردم لبنان بر دشمن صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه است، همانطور که لبنان بر تجاوزات دشمن صهیونیستی پیروز شد بر این حادثه هم پیروز خواهد شد.

محمدجواد ظریف در جریان این سفر با نبیه بری، رئیس پارلمان و حسان دیاب، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور نیز دیدار کرد. حسان دیاب در گفتگو با ظریف، ضمن تشکر از اعلام آمادگی ایران در کمک به لبنان، نیاز‌های ضروری به ویژه در حوزه‌های درمان و اقلام مورد نیاز برای بازسازی واحد‌های مسکونی شهر بیروت را تشریح کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار