کد خبر: 1015151
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
نماینده عربستان سعودی در دفتر سازمان ملل در ژنو ضمن اتهام‌زنی به تهران، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «عبدالعزیز الواصل» نماینده عربستان سعودی در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو امروز (پنج‌شنبه) به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت.

او طی سخنرانی خود در سازمان ملل متحد ضمن درخواست تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، مدعی شد: ایران برای گروه‌های شبه‌نظامی که تلاش دارند منطقه را بی‌ثبات کنند، تسلیحات قاچاق می‌کند.

عبدالعزیز الواصل در ادامه گفت: منطقه خاورمیانه در مرحله دشواری قرار دارد.

او ضمن تکرار اتهامات آمریکا علیه ایران در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل از جامعه جهانی خواست تا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مبنی بر تحریم تسلیحاتی ایران که ۱۸ اکتبر به پایان می‌رسد را تمدید کنند.

«نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به فرقه‌گرایی، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده بود.

نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در مبارزه با تروریسم بیانیه ضدایرانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس را کم‌اهمیت دانست و بر حسن همجواری میان دو کشور تاکید کرد و افزود: قطر به اصل کنترل تسلیحات و عاری‌سازی کامل منطقه خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی با رعایت حق کشور‌ها در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای معتقد و متعهد است.

مقامات شورای همکاری خلیج فارس در کنار سران برخی کشور‌های عربی مانند عربستان سعودی و بحرین ادعا‌های مشابهی را در خصوص مداخله ایران در امور کشور‌های عربی مطرح کرده بودند. این در حالی است که مقامات کشورمان بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی این کشور‌ها و نهاد‌ها را رد کرده اند.

این ادعا در حالی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود، که رئیس‌جمهور آمریکا سوم خردادماه سال گذشته به بهانه وضعیت اضطراری در قبال ایران، از قصد خود برای فروش بیش از هشت میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان سعودی، امارات و اردن خبر داد و کنگره آمریکا را دور زد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار