کد خبر: 1015053
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
سرهنگ عین اله جهانی در خصوص مهمترین علت تصادفات گفت: از دانستنی‌های مهم در موضوع رانندگی تدافعی، آشنایی با خطا‌های انسانی در حین رانندگی می‌باشد. خطا و اشتباهات انسان اصلی‌ترین دلیل ایجاد تصادفات و سوانح رانندگی محسوب می‌گردد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: توانایی راننده در کنترل خودرو تحت تأثیر عوامل مختلفی است که اگر نادیده گرفته شوند صدمات جبران ناپذیری خواهند داشت.
خطای انسانی تنها به "بی‌احتیاطی یا تخلف راننده از مقررات راهنمایی و رانندگی" محدود نمی‌شود. خوردن، آشامیدن و صحبت با تلفن همراه نیز از اشتباهات بسیار خطرناک و حتی مهلک در رانندگی است چرا که تمرکز و دقت راننده را به شدت کاهش می‌دهد. از طرفی تصادفات رانندگی هنگامی رخ می‌دهند که قوانین فیزیک بر مهارت راننده در کنترل خودرو غلبه کند.
براساس یافته‌های حاصل از تحلیل تصادفات در پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، مهم‌ترین و اصلی‌ترین خطا‌های انسانی منجر به بروز تصادفات و سوانح ترافیکی به قرار زیر می‌باشد:
۱- اعتماد بیش از حد راننده به مهارتش در رانندگی.
۲ - نادیده گرفتن خطرات پیش رو.
۳ - بی‌تجربگی و عدم تمرکز راننده به هنگام خوردن، آشامیدن، استفاده از تلفن همراه و گوش دادن به موسیقی.
۴ - عصبانیت و اضطراب در رانندگی.
۵ - خطا‌های ادراکی.
۶ - خستگی و خواب آلودگی.
۷ - مصرف دارو‌های خواب‌آور، مواد مخدر و قرص‌های توهم زا.
۸ - ارتکاب تخلفاتی مثل (سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و ...).
۹ - ضعف در بینایی.
۱۰ -- شخصیت ناسالم و بی‌نزاکتی.
۱۱ - عدم آشنایی به راه؛ بنابراین تصادفات و سوانح رانندگی، معلول بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی و بعضاً بی‌پروایی بوده و نیاز هست رانندگان محترم، پیوسته با حفظ آرامش و رعایت اصول تدافعی در رانندگی از عجله و شتاب پرهیز و به موارد ۱۱ گانه فوق توجه ویژه‌ای داشته باشند تا ان‌شاءلله گام مهمی در کاهش جان باختگان و تصادفات رانندگی با همت شما عزیزان برداریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار