کد خبر: 1015004
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: آیین‌های سوگواری دهه محرم امسال به شیوه مناسب و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: ترویج فرهنگ عاشورایی و نهضت امام حسین (ع) در شرایط کنونی برای ما لازم است چرا که درس ایثار، شجاعت، آزادگی و حریت از نهضت حسینی نشات گرفته است.

وی با بیان اینکه همه ما معتقد به برگزاری عزاداری برای سیدالشهدا (ع) هستیم، افزود: باید در برگزاری آیین‌های عزاداری همه با خلوص نیت تلاش کنند اما در برگزاری آن، سوگواران باید در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز احساس مسوولیت کنند.

استاندار اردبیل ادامه داد: قصد تعطیلی هیچ مراسمی به جز موارد اعلامی ستاد ملی کرونا  وجود ندارد، به اعتقاد ما مردم دارای شعور و فرهنگ حسینی هستند و باید از فیوضات ماه محرم‌الحرام در پای منبر عالمان دینی و نوحه خوانان بهره‌مند شوند.

بهنامجو  ضدعفونی معابر، توزیع ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها را مورد تاکید قرارداد و گفت: اطلاع‌رسانی گسترده از سوی رسانه‌ها جهت تبیین و نحوه عزاداری صورت می‌گیرد تا همه به وظیفه خود آشنایی کافی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سیاه‌پوش کردن شهر بر عهده شهرداری است، گفت: نحوه نصب پرچم سیاه و اعلام فرارسیدن ماه محرم و ماه عزا باید نسبت به سنوات گذشته متفاوت باشد و دستگاه‌های نظارتی نیز به نحو احسن وظایف خود را انجام می‌دهند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی کنترل وضعیت را بر عهده دارد، افزود: فرد تعهد دهنده در مقابل همه عزاداری‌ها مسوول است و توجیه عموم مردم در این رابطه باید بصورت سازمانی و سیستمی برگزار شود و هیچگونه حرکت دستجات در سطح شهر انجام نمی‌شود.

وی گفت: طبق تاکید ستاد ملی کرونا مراسم تشت‌گذاری، دسته‌گردانی و تجمعات امسال انجام نمی‌شود چرا که خطرناک‌ترین وضعیت انتقال بیماری در تجمعات اتفاق می‌افتد ولی مراسم عزاداری در مساجد در محیط‌های باز و حیاط مدارس در صورت نبود جا برگزار خواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: خوشبختانه پیوست فرهنگی ماه محرم ابلاغ و شرح وظایف همه دستگاه‌های متولی مشخص شده و باید طبق ضوابط عمل شود.

رئیس ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل تصریح کرد: آخرین دستورالعمل بهداشتی ابلاغ شده و شرح وظایف هیات‌ها و تکایا هم ابلاغ و تفاهم‌نامه بین بخشی نیز بین ارگان‌های مرتبط منعقد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  اصناف باید توجیه شوند، افزود: هیات‌های عزاداری هیچگونه کمبود اقلام بهداشتی در استان نخواهند داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر