کد خبر: 1014969
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان:
احمد رضایی گفت: در منطقه ۵ شهرداری مادی های تاریخی نایج، شایج و هزارجریب و شاخه های آنها وجود دارد و دستکاری در این مادی ها خط قرمز ما محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان ظهر سه شنبه در پنجاه و هشتمین نشست سه شنبه‌ها با رسانه که به صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه ۱۵۲ هزار نفر در منطقه ۵ شهرداری در دوازده محله از کم تراکم تا پرتراکم ساکن هستند، اظهار داشت: کمترین بافت ناکارآمد شهری در منطقه ۵ شهرداری اصفهان جای گرفته است که شامل ۱۸.۵ هکتار از وسعت منطقه پنج می‌شود که برای بازآفرینی آن تسهیلات ویژه ای منظور کرده ایم.

وی افزود: بالغ بر شش هزار هکتار از محدوده منطقه ۵ شهرداری در محدوده حریم قرار گرفته است و یک هزار و ۷۰۰ هکتار محدوده قانونی تعریف می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه شمال این منطقه به حاشیه زاینده رود محدود می‌شود، تصریح کرد: محدوده جنوب منطقه پنج شهرداری به کوه صفه و سپاهان شهر می‌رسد و در شرق محدوده هزار جریب و بزرگراه شهید دستجردی و در غرب هم به خیابان سهروردی مختوم می‌شود.

وی اشاره‌ای به تنوع اقلیت‌های قومی و مذهبی ساکن در منطقه ۵ شهرداری داشت و گفت: رویکرد شهرداری در توسعه این منطقه با در نظر گرفتن ماهیت فرهنگی و مذهبی قومیت‌های ساکن در این منطقه گوناگون است.

رضایی با بیان اینکه حاشیه زاینده رود به عنوان بخشی از محور گردشگری قلمداد می‌شود، گفت: پهنه کوه صفه هم به عنوان قوی‌ترین جاذبه گردشگری مرتفع اصفهان در این منطقه قرار دارد که در جهت ایمن سازی این کوه اقداماتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: جلفا هم به عنوان مهمانخانه گردشگران خارجی در توسعه گردشگری منطقه ۵ شهرداری در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه جایگاه اصلی ارتش و سپاه صاحب‌الزمان و دانشکده امیرالمومنین و فرمانده انتظامی در این منطقه قرار دارند، تصریح کرد: در دو سال اخیر تعاملات خوبی با دستگاه‌های نظامی استان اصفهان انجام شده است و تفاهم نامه‌ای با دانشکده امیرالمومنین و سپاه صاحب‌الزمان منعقد شده است که در محدوده سپاهان شهر با آزادسازی‌های انجام شده «خیابان نظام» توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: خط انتقال پساب در تفاهم نامه با دانشکده امیرالمومنین و سپاه صاحب‌الزمان از تصفیه خانه سپاهان شهر منتقل شود و فضای سبز پادگان‌ها به نحو مطلوب‌تری آب رسانی شود و پهنه کوه صفه هم با مشکل آب رسانی مواجه نشود.

رضایی در توضیح تصفیه خانه سپاهان شهر گفت: تصفیه خانه سپاهان شهر با دو روش کلرزنی و اوزون زنی یکی از تصفیه خانه‌های استاندارد در سطح کشور خواهد بود.

وی با اعلام استقبال از سرمایه گذران در توسعه پروژه‌های مهم در منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در دو سال گذشته با استقبال و تسهیل شرایط سرمایه گذاری در این منطقه روبرو بودیم که نتایج آن در سنوات آینده هویدا می‌شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان مراکز صنعتی در این منطقه را محدود دانست و افزود: در این منطقه فضای صنعتی مهمی فعال نیست.

وی ابراز داشت: بودجه منظور شده در سال جاری در این منطقه ۳۹۳ میلیارد تومان است که سهم پروژه‌های عمرانی ۲۱۵ میلیارد تومان در قالب ۱۵۰ پروژه عمرانی در منطقه ۵ تعریف شده است که برخی از این پروژه‌ها در سطح کلان و برخی دیگر در سطح خرد منظور شده است.

رضایی به افتتاح پارکینگ خیابان توحید و شریعتی در سال جاری اشاره‌ای کرد و افزود: تصفیه خانه پساب سپاهان شهر و احداث مجموعه فرهنگی حسین آباد که آزادسازی و طراحی آن انجام شده است و پارکینگی در محدوده جلفا در نظر گرفته شده است که در مرحله طراحی است از اقدامات عمرانی در سال جاری خواهد بود.

وی افزود: مجموعه فرهنگی و گردشگری «گل نرگس» که در قالب تالار موسیقی تعریف می‌شود که امسال به بهره برداری می‌رسد. پارک ۲۲ هکتاری «گل نرگس» که در تعامل با ارتش در مقیاسی وسیع راه اندازی می‌شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از اقدامات ساماندهی مادی های تاریخ این منطقه اذعان داشت: در توسعه برنامه‌های شهری مادی‌ها و انهار خط قرمز شهر محسوب می‌شون ودر منطقه ۵ شهرداری مادی های تاریخی شایج، نایج، هزارجریب با شاخه‌های آن وجود دارد که سطح وسیعی از انهار را در این منطقه پدیدار کرده‌اند.

وی در پایان این ویدئو کنفرانس افزود: هیچ گونه دخل و تصرفی در مادی‌ها وجود ندارد و تنها ساماندهی این مادی‌ها در دستورکار قرار دارد. بخشی از مادی ائمه اطهار در خیابان وحید ساماندهی شد و توسعه فضای سبز و امحای جانوران موذی در مادی‌ها انجام می‌شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر