کد خبر: 1014949
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
دولت عراق حمله هوایی روز سه شنبه ترکیه به شمال این کشور را محکوم کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ریاست جمهوری عراق شامگاه سه‌شنبه در بیانیه‌ای حمله پهپادی امروز ترکیه به منطقه‌ای در شمال اربیل را «تجاوز آشکار و نقض خطرناک حاکمیت» خود خواند و آن را محکوم کرد.

دولت عراق همچنین خواستار توقف فوری حملات هوایی ارتش ترکیه و برگزاری دور جدیدی از مذاکره و گفتگو برای حل مشکلات مرزی فی‌مابین شد.

«حسن الکعبی» معاون رئیس پارلمان عراق نیز این حمله را محکوم کرد و از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست برای توقف سریع این حملات وارد عمل شود.

سخنگوی عملیات مشترک عراق نیز حمله هوایی ترکیه به منطقه «سیدکان» واقع در شمال عراق را محکوم کرد و گفت که موضوع را با منطقه کردستان بررسی می‌کند.

ساعاتی پیش المیادین گزارش داد که نشست مسئولانی از گارد مرزی عراق با پ ک ک در منطقه برادوست در شمال شهر اربیل هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کردکه اخباری درباره کشته شدن شماری از افسران گارد مرزی عراق در این حمله پهپادی مخابره شده است.

این در حالی است که یک منبع امنیتی عراقی به بغداد الیوم گفت که در این حمله شماری از غیرنظامیان هم زخمی شده اند و برخی از آن‌ها حال وخیمی دارند و به بیمارستان سوران منتقل شده اند. دو خودرو که در نزدیکی محل نشست قرار داشتند، هدف حمله قرار گرفته اند و حجم خسارات تا این لحظه اعلام نشده است.

این منبع اعلام کردکه بر اثر حمله‌ای که به نشست فرماندهان امنیتی عراقی با پ ک ک در شمال اربیل انجام شد، سرتیپ «محمد رشید» فرمانده تیپ دوم هنگ مرزی و نیز سرتیپ «زبیر» فرمانده هنگ سوم گارد مرزی کشته شده اند.

«احسان الجلبی» مدیر ناحیه سیدکان هم اعلام کرد که در ساعت ۳:۴۵ دقیقه عصر امروز، خودرو‌های وابسته به گارد مرزی عراق که در میان آن‌ها فرماندهانی با رتبه سرتیپ قرار داشتند، هدف قرار گرفته اند.

وی افزود: «پهپاد‌ها همچنان بر فراز منطقه در پرواز هستند و بیش از ۵ نفر از گارد مرزی عراق کشته شده است و امکان اینکه به برخی مجروحان دست پیدا کنیم، وجود ندارد».

همزمان اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «حمله پهپادی ترکیه، خودرو نظامی گارد مرزی در ناحیه سیدکان را هدف قرار داده است و بر اثر این حمله فرمانده تیپ دوم و فرمانده هنگ سوم گارد مرزی عراق و راننده آن‌ها کشته شده است».
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار