کد خبر: 1014897
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۵
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد از ممانعت واشنگتن در اجرای طرح اشغال ۳۰ درصدی کرانه باختری گفت که اگر این ممانعت نبود، مدت‌ها قبل آن را اجرایی کرده‌بود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، به رغم اینکه رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منابع مطلعی ادعا کرده‌بودند احتمال اجرای طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری در ماه جاری (آگوست) وجود دارد، اما «بنیامین نتانیاهو» اعتراف کرد امریکا مانع وی در اجرای این طرح شده‌است.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست» نتانیاهو بامداد روز سه‌شنبه در مصاحبه با «شبکه ۲۰» تلویزیون اسرائیل با انتقاد از واشنگتن به دلیل ممانعت از اجرای طرح اشغال کرانه باختری، معترض شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا به کار‌های دیگر سرگرم است.

وی در این مصاحبه گفت: «از ابتدا هم مشخص بود که اجرای [طرح]الحاق فقط با موافقت ایالات‌متحده انجام‌شدنی است. در غیر این‌صورت، من مدتی قبل آن را اجرا کرده‌بودم. [همچنین]هر نخست‌وزیر دیگری هم بود، آن را انجام داده‌بود». بر این اساس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای اولین بار علناً از مخالفت امریکا با اجرای طرح اشغال گلایه می‌کرد، افزود: «ترامپ در حال حاضر به چیز‌های دیگر مشغول است و این [طرح اشغال]در اولویت ذهنی او نیست.»

به نوشته جروزالم‌پست، نتانیاهو ادامه داد: «امیدوارم در آینده نزدیک، بتوانیم به رسمیت شناختن طرح الحاق را در کنار دیگر مسائل دیپلماتیک مهم برای اسرائیل، پیش ببریم.»

وی سپس با به نام خود زدن تمام اقداماتی که دولت ترامپ در حمایت از رژیم صهیونیستی انجام داده، مانند اعلام قدس اشغالی به پایتختی این رژیم و به رسمیت شناختن اشغال جولان سوریه، مدعی شد: «تمام این‌ها تصادفی که اتفاق نیفتاده‌است!» کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده‌بود روز یکم جولای، تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد‌بود، اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده‌بود. یک مقام ارشد امریکایی چند روز پیش به شبکه تلویزیونی «کان‌نیوز» گفت هنوز تصمیم جدیدی درباره طرح الحاق کرانه باختری گرفته نشده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار