کد خبر: 1014797
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
منابع محلی اعلام کردند که نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن و عناصر «شورای انتقالی»، مجددا در استان ابین با هم درگیر شدند.
سرویس سیاسی جوان‌آنلاین: یک منبع در استان «ابیَن» واقع در جنوب یمن خبر داد که درگیری‌هایی بین نظامیان وابسته به دولت مستعفی (تحت حمایت سعودی) و عناصر «شورای انتقالی» (وابسته به امارات) صورت گرفته است.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که این درگیری‌ها در جبهه «الطریه» و «وادی سلا» واقع در شرق شهر «زنجبار» در مرکز استان ابین رخ داده است.

وی تصریح کرد، درگیری بین نظامیان دولت مستعفی و شورای انتقالی با سلاح نیمه سنگین و سنگین انجام شده و در پی تبادل توپخانه‌ای آتش، چندین نفر از طرفین زخمی شده‌اند.

این در حالی است که عناصر شورای انتقالی هفته گذشته توانستند اشغال جزیره «سقطری» در جنوب یمن را به صورت کامل تثبیت کنند.

شورای انتقالی که پیشتر در جنوب یمن اعلام خودمختاری کرده بود، به تازگی و پس از ارائه نسخه جدید توافق ریاض از سوی عربستان سعودی اعلام کرد که به منظور فراهم‌سازی زمینه برای اجرای توافق ریاض، از اعلام دولت خودگردان صرف نظر کرده است.

اما تنها دو روز پس از اعلام اجرایی شدن بخش سیاسی ریاض، درگیری سنگینی میان نیرو‌های دولت مستعفی یمن و نیرو‌های شورای انتقالی جنوب در ابین رخ داد.

شورای انتقالی و عناصر وابسته به هادی از تابستان سال گذشته درگیر جنگ قدرت و جنگ نظامی با یکدیگرند و حتی سبب به راه افتادن انتقاد‌های جدی از درون دولت مستعفی یمن، مستقر در ریاض شده‌اند مبنی بر اینکه هدف ائتلاف عربی در یمن، کمک به یمن نیست.

اخیرا دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب با سازوکار جدیدی که عربستان سعودی برای اجرای توافق ریاض ارائه داد، موافقت کردند و رئیس‌جمهور دولت مستعفی، «معین عبدالملک» را مأمور به تشکیل کابینه دولت جدید کرد.

توافق ریاض در نوامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) میان شورای انتقالی و دولت مستعفی امضا شد، اما هر بار با تجدید درگیری‌های نظامی اجرایی نشد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار