کد خبر: 1014796
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سازمان سنجش با شرایط جدید وزارت بهداشت نمی‌تواند کنکور را در موعد مقرر برگزار کند و این موضوع طی نامه‌ای به استحضار دکتر غلامی وزیر علوم نیز رسید و اعلام کردم که حفاظت آزمون و لو نرفتن سوالات را تضمین نمی‌کنم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دلایل تعویق در برگزاری کنکور ٩٩، توضیح داد: طی چند روز گذشته پروتکل‌های بهداشتی تغییر کرد و وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور سراسری دو شرط گذاشت. این در حالی بود که سازمان سنجش بسته بندی سوالات کنکور را تمام کرده بود و در مرحله ارسال آن به استان‌ها و شهر‌های محل برگزاری کنکور براساس پروتکل‌های کارشناسی ارشد بود.

وی گفت: اولین شرط وزارت بهداشت این بود که فاصله صندلی‌ها باید به دو متر افزایش یابد که امکان فراهم کردن فضای با این شرایط برای ما مقدور نبود. شرط دوم وزارت بهداشت این بود که در استان‌های گرمسیری سالن‌ها باید سطح اشغال ۲۰ درصدی داشته باشند، که این مورد نیز با توجه به ظرفیت مراکز برگزاری کنکور برای ما مقدور نبود.

خدایی افزود: در صورتی که می‌خواستیم موارد مورد نظر وزارت بهداشت را اجرایی کنیم، اتفاقی می‌افتاد که خط قرمز ما بود و آن این بود که حتی در صورت تامین فضای کافی و ایجاد فاصله دو متری بین داوطلبان باید سوالات کنکور به ۳۹۰ شهر ارسال می‌شد و در آنجا بر اساس فاصله گذاری جدید پلمب سوالات باز می‌شد و دفترچه‌ها مجددا مرتب می‌شدند که در این صورت احتمال لو رفتن سوالات کنکور افزایش می‌یافت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: در این شرایط سازمان سنجش نمی‌تواند از معیار‌های خود کوتاه بیاید؛ بنابراین درخواست کردیم یا پروتکل‌های کنکور سراسری هم مانند آزمون ارشد باشد. یا سازمان سنجش با شرایط جدید وزارت بهداشت نمی‌تواند کنکور را در موعد مقرر برگزار کند و این موضوع طی نامه‌ای به استحضار دکتر غلامی وزیر علوم نیز رسید و اعلام کردم که حفاظت آزمون و لو نرفتن سوالات را تضمین نمی‌کنم.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
0
چه جالب است!!!!!!
آخر احساس مسولیت !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
0
عیبی ندارد بگذارید سؤالات کنکور لو بره نهایتش عده ای بی سواد و بی لیاقت مدارک دانشگاهی کیلویی میگیرند و کرسی های مدیریتی جامعه را بدست میگیرند و هرگز مشکلات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جامعه حل نخواهد شد و در دراز مدت جامعه در منجلابی از مشکلات غرق و نابود خواهد شد ... اگرچه خود کنکور نیز مانعی برای ساخته شدن جامعه است زیرا کنکوری که حافظه محور باشد جلوی ورود انسانهای خلاق را بگیرد و کلید آن در دست آموزشگاههای کنکور باشد وضع از این بهتر نخواهد شد و اما پیشنهاد :
ساز و کار ورود به دانشگاه مثل همه کشورهای پیشرفته باید ابتدا راحت و بدون مانع و با وضع قوانین سخت گیرانه پس از آنکه افراد به دانشگاه آمدند بهترین ها و خلاق ترین ها جذب و آنهایی که توان ادامه تحصیل ندارند از دانشگاه اخراج و به هیچ‌وجه نتوانند در هیچ دانشگاهی ثبت نام کنند آنوقت است که جامعه ما ایران بتدریج بسوی شکوفایی و شکل گیری یک تمدن بزرگ حرکت خواهد کرد ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار