کد خبر: 1014631
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
وزیر راه و شهرسازی:
محمد اسلامی گفت:درکارگروه اقتصادی بنیاد نصف جهان ضمن تاکید بر نقش مهم برند و لجستیک در کارآمد شدن اقتصاد کشور، پیشنهاد واگذاری زمین در مجاورت شهرک های صنعتی به منظور احداث خانه‌های سازمانی برای کارگران واحدهای صنعتی ارایه شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، وزیر راه و شهرسازی در این جلسه که با حضور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان برگزار شد، گفت: راز و رمز پیروزی انقلاب و تداوم آن بر اساس فرموده مقام معظم رهبری کلمه توحید و توحید کلمه بوده و دشمن برای ایجاد خلل در این وحدت کلمه تاکنون بسیار تلاش نموده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه، گام برداشتن خالصانه در مسیر خدمت را موجب دستیابی به موفقیت دانست و افزود: ما برای اعتلای حق، انقلاب نمودیم و این مسیر دارای فراز و نشیب هایی است که با همبستگی، همدلی و با توکل به خداوند متعال می توان در این راه موفق عمل کرد.

وی همچنین ثابت قدم بودن و مصمم ماندن را از ضروریات همیشگی موفقیت کشور دانست و با تاکید بر اینکه جغرافیای اقتصاد ما از جغرافیای سرزمینی ما گسترده‌تر است، تصریح کرد: در شرایط رقابتی امروز در تجارت برای از دست ندادن فرصت بازار، باید جنگید و سهم گرفت.

اسلامی افزود: جغرافیای اقتصادی ما باید گسترش بیشتری یابد؛ زیرا تنها در این صورت درآمد سرانه، بهره وری و ارزش افزوده ای که باید ایجاد کنیم، می‌تواند محقق شود.

وی زمان حال را بخش مهم تاریخ ایران دانست و تصریح کرد: در این زمان در کنار پیشرفت، باید گام های موثری در راستای قوی تر شدن اقتصاد کشور، مقاوم سازی مردم و مهیا نمودن شرایط زندگی پیشرفته برداشت.

اسلامی در ادامه بر ضرورت تشکیل کنسرسیومی با مشارکت بخش خصوصی برای اتمام پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران تاکید نمود و گفت: نگاه ما به این پروژه، نگاهی راهبردی است و با این پروژه می توان جلوه ای از توسعه یافتگی را در کشور پایه‌گذاری نمود. 

وزیر راه و شهرسازی همچنین در ادامه سخنان خود افزود: برای مقاوم و کارآمد شدن اقتصاد کشور، نیازمند دو قدرت برند و لجستیک هستیم و نظام جامع لجستیک نیز نگاه فرامنطقه ای داشته و باید این اقدام به‌صورت یکپارچه انجام شود.

در ادامه مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تبریک عید خجسته غدیر خم، خواستار حمایت ویژه وزارت راه و شهرسازی از پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران شد و تاکید کرد: شکسته شدن سد این پروژه، مدلی اساسی و ماندگار برای دولت و آحاد ملت خواهد بود.

وی همچنین ضمن حمایت از طرح اقدام ملی مسکن پیشنهاد واگذاری زمین در مجاورت شهرک های صنعتی به منظور احداث خانه‌های سازمانی برای کارگران این واحدهای صنعتی را ارائه داد و افزود: بخشی از سرمایه‌گذاری در ایجاد شهرک‌های اقامتی می‌تواند از سوی فعالان اقتصادی و واحدهای صنعتی صورت گیرد. لازم به ذکر است این پیشنهاد مورد تایید وزیر قرار گرفت.

حمیدرضا فولادگر، رئیس کارگروه اقتصاد و صنعت بنیاد نصف جهان نیز با بیان اینکه این بنیاد حدود 10 سال پیش بنا بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت بازگشت اصفهان به جایگاه منبع نورافشانی به جهان اسلام شکل گرفت، افزود: کارگروه اقتصاد و صنعت نیز پیگیری پروژه‌های مهم نیمه تمام استان، جذب سرمایه، رفع موانع سرمایه‌گذاری، جلوگیری از سرمایه‌گریزی و بهبود محیط کسب و کار استان را در دستور کار قرار داده است.

وی کمک به ایجاد شرکت های سرمایه گذاری، هلدینگ ها و صندوق های پروژه را از دیگراقدامات این کارگروه بیان و تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسه، بیان مسایل مربوط به قطار سریع السیراصفهان- تهران، مباحث مربوط به حومه کلانشهر اصفهان، بیان مشکلات انبوه سازان مسکن، مباحث گردشگری و کمک به همپوشانی بندر خشک و مرکز لجستیک است.

علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز ضمن تاکید بر ضرورت ترسیم چشم انداز توسعه در پروژه‌های سرمایه‌گذاری کشور گفت: اتاق بازرگانی اصفهان با راه اندازی شورای هماهنگی توسعه پایدار استان، اقدام به فعالیت های مطالعاتی در راستای تدوین چشم انداز توسعه پایدار اصفهان برای سال 1414 نموده است.

وی خواستار حمایت وزارت راه و شهرسازی برای تدوین این چشم انداز و رفع موانع سرمایه‌گذاری در استان شد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار