کد خبر: 1014621
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
رسانه‌های عربی گزارش دادند که نمایندگان آمریکا از جمله «دیوید هیل» معاون پامپئو طی هفته جاری به لبنان سفر می‌کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا قرار است چهارشنبه هفته جاری به لبنان سفر کند.

نماینده آمریکا در این سفر قصد دارد با مسئولان لبنانی دیدار و در خصوص پرونده‌های مربوط به اقتصاد و سیاست و گذرگاه‌ها به اضافه پرونده ترسیم مرز‌های دریایی و زمینی و نیز عملکرد نیرو‌های یونیفل بحث کند.

همچنین در این هفته «جان بارسا» مدیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا نیز هفته جاری برای ارزیابی وضعیت لبنان و تیم امدادرسانی وارد لبنان می‌شود.

این سفر نمایندگان آمریکا به لبنان درحالی است که شب گذشته مجدداً خیابان‌های بیروت ناآرام بود. گروهی از معترضان بار دیگر به چندین وزارتخانه حمله کرده و برخی اسناد موجود در آن‌ها را نابود کردند.

علاوه بر آن سفارت آمریکا نیز طی یک اقدام مداخله‌جویانه و صدور بیانیه‌ای از رفتار‌های خشونت‌آمیز برخی افراد و آشوبگری در خیابان‌های بیروت حمایت کرد.

سفارت آمریکا در بیروت طبق پیش بینی‌ها از وجود سناریوی طراحی شده از سوی غربی‌ها برای به آشوب کشیدن اوضاع لبنان به دنبال انفجار بیروت در اوج اعتراضات خشونت بار، بیانیه صادر کرد.

سفارت واشنگتن در این بیانیه ادعا کرد: ما از حق ملت لبنان در اعتراضات مسالمت آمیز حمایت می‌کنیم و همه طرف‌های ذیربط را به اجتناب از خشونت تشویق می‌کنیم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار