کد خبر: 1014561
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۵
هشتگ لبیک یا خامنه‌ای در روز عید غدیر با اختصاص دادن آمار جالب توجه ۴۰‌هزار محتوا در هر ساعت به خود و انتشار مطالب متنوع درباره رهبرانقلاب در جایگاه «ترند سوم» توئیتر جهانی قرار گرفت.
ابراهیم مشیریان
سرویس جامعه جوان آنلاین: روز گذشته و پس از گذشت سه روز از آغاز پویش جهانی لبیک یا خامنه‌ای، همچنان موج حمایت از هشتگ لبیک یا خامنه‌ای در فضای مجازی ادامه داشت.

از ترند نخست تا ترند سوم

پویش جهانی لبیک یا خامنه‌ای که از ساعت ۱۰صبح روز پنج‌شنبه آغاز شد بلافاصله با استقبال زیادی روبه‌رو شد، به‌طوری‌که تنها چند ساعت بعد از آغاز کلیدواژه #لبیک یا خامنه‌ای حتی مدتی ترند نخست توئیتر فارسی شد. این در حالی است که شبکه توئیتر مانند آنچه در تجربه‌های قبلی ترند شدن مفاهیم اسلامی- انقلابی عمل کرده بود، باز هم با معرفی کلیدواژه‌های انحرافی پرشمار، به مقابله با کلیدواژه اصلی اقدام کرد که عملاً موجب حذف هزاران پست ذیل کلیدواژه اصلی شد. با مشارکت ده‌ها هزار کاربر از اقصی نقاط جهان و انتشار ۴۰ هزار محتوا در هر ساعت و ادامه انتشار مطالب متنوع درباره رهبرانقلاب و جایگاه ولایت فقیه و تأکید بر ادامه راه غدیر کمپین «لبیک یا خامنه‌ای» در توئیتر یکه‌تازی کرد.

۵۰۰‌هزار محتوا در یک روز

کاربران در پست‌های مختلف عشق و ارادت خودشان را به رهبر انقلاب نشان داده و بر ضرورت تقویت جایگاه ولایت‌فقیه در جامعه تأکید کرده‌اند. کمپین «لبیک یا خامنه‌ای» که از صبح روز پنج‌شنبه آغاز شد و تا شامگاه دیروز (یک‌شنبه) ادامه داشت تنها تا روز جمعه، با مشارکت ده‌ها هزار کاربر از اقصی نقاط جهان و انتشار بیش از ۵۰۰‌هزار محتوا در یک روز مورد توجه کاربران توئیتر قرار گرفت.

یادی از سردار در توئیتر

حساب رسمی پایگاه حفظ و نشر آثار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در توئیتر نیز در کنار هشتگ «لبیک یا خامنه‌ای» فیلمی از دیدار و ابراز ارادت سپهبد شهید سلیمانی با رهبر انقلاب را منتشر کرد که در بخشی از آن ایشان اظهار می‌کردند: «برادران، رزمندگان و یادگاران جنگ! یکی از شئون عاقبت‌بخیری، نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است. والله! والله! والله! از مهم‌ترین شئون عاقبت‌بخیری همین است. والله! والله! والله! از مهم‌ترین شئون عاقبت‌بخیری، رابطه قلبی، دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید که مهم‌ترین محور محاسبه همین است.»،

اما این تنها هشتگی نبود که در کنار محتوا‌هایی با مضمون ابراز ارادت به رهبر معظم انقلاب و اعلام وفاداری به آرمان‌های انقلاب اسلامی زیر سایه رهبری آیت‌الله خامنه‌ای قرار می‌گرفت.

توئیت‌های انگلیسی برای رهبری

در همین راستا هشتگ «Live Like Ali» که زندگی کردن با روش و سیره امیرمؤمنان را مورد توجه قرار می‌داد نیز از سوی بسیاری از کاربران مسلمان از سراسر جهان با مذاهب مختلف مورد استقبال قرار گرفت و ضمناً جمعی از کاربران ایرانی با الگو دانستن سیره رهبر معظم انقلاب، راه ایشان را در ادامه راه امیر مؤمنان دانستند.

بسیاری از کاربران ایرانی هم محتوای مدنظر خود را در کنار این دو هشتگ با زبان انگلیسی منتشر کرده‌اند. زینب چخماقی، خبرنگار صداوسیما در توئیتی ضمن انتشار هشتگ Live Like Ali نوشت: «غدیر؛ عید تجدید پیمان با ولی است. با حیدر زمان.»

احسان رضایی دیگر کاربری که هر دو هشتگ را در کنار یکدیگر قرار داده بود، به زبان انگلیسی نوشته است: «علی‌بن ابیطالب کسی است که اگر شیعه باشید به او احترام می‌گذارید، اگر در هر سنی هم باشید به او احترام می‌گذارید، حتی اگر مسلمان هم نباشید، اما او را بشناسید، به او احترام خواهید گذاشت.» جواد رسولی هم با انتشار هر دو هشتگ نوشته است: «از بعد غدیر، پای علی ماندن شرط است». کاربری به نام piter هم به زبان انگلیسی مضمونی اینچنینی را منتشر کرده است: «من یکی از زیباترین رهبران جهان را برگزیده‌ام. من رهبرم را دوست دارم.»

تعامل با دیگر کاربران جهان

توئیتر فارسی این روز‌ها به کارزاری جدی برای افکار و گرایش‌های مختلف تبدیل شده و هواداران نگرش‌های مختلف چه در داخل کشور و چه در خارج از آن تلاش می‌کنند در این فضا به گفتگو و تعامل با یکدیگر بپردازند. هر چند گاهی اوقات چالش‌های بزرگی هم در موضوعات مختلف، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌شود.

با این همه تحرکات اخیر جمعی از کاربران در توئیتر فارسی نشان می‌دهد این فضا در آستانه دو تغییر اساسی قرار دارد؛ نخست اینکه افرادی که دل در گرو اسلام و انقلاب دارند بیش از پیش در آن فعال شده و ابراز نظر می‌کنند و دوم اینکه حرکت جمعی این افراد آرام‌آرام از دایره زبان فارسی خارج شده و آنان تلاش می‌کنند با سایر کاربران از زبان‌ها و ملل دیگر نیز تعامل داشته باشند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیاره شفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
0
0
لبیک یا خامنه ای
رهبر از جان عزیزترم تا آخرین قطره خونم در رکابت ایستاده ام
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار