کد خبر: 1014449
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
انتقاد از وضعیت گلزار شهدای تبریز
مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی دارای ۹ هزار و ۸۳۹ شهید، ۲۳ هزار و ۹۷۵ جانباز و یک هزار و ۹۰۶ آزاده دارد و با احتساب خانواده‌آنها تقریبا ۱۸۰ هزار جامعه هدف استان در بنیاد شهید است که ۵۰ درصد در تبریز زندگی می‌کنند.

عباس پورحسن، مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران آذربایجان‌شرقی در نشست خبری با رسانه‌های استان اظهار کرد: ۱۷ مرداد مزین به نام شهید است زیرا به یاد شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی این روز به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه ۴ دهه از پیروزی انقلاب گدشته و با نگاه به فراز و نشیل‌های این ۴۰ ساله ایران می‌توان به نقش خبرنگاران در اطلاع‌رسانی سریع اشاره کرد، گفت: این نقش فاخر و ارزشمند خبر از اوج اتفاقات انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) بسیار حائز اهمیت است. 

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان ادامه داد: افتخارات دوران ۸ سال دفاع مقدس توسط خبرنگاران با هدف اطلاع‌رسانی و انتقال فرهنگ اسلامی و جبهه ممکن شد که قلم را سلاح خویش قرار دادند. 

وی بیان داشت: خبرنگار فقط یک واژه نیست بلکه یک راه است و شخصیت واقعی او حقوقی است؛ خبرنگاری تنها یک شغل نیست بلکه جریان‌سازی است. 

پورحسن افزود: خبرنگار ضمن دادن آگاهی به جامعه باید امیدواری نسبت به آینده در مردم را ایجاد کند. 

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار در میان مردم صدای مردم است، افزود: نقش موثر و مناسب خبرنگار در هر زمانی غیرقابل انکار است. 

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان خاطرنشان کرد: خبرنگار چون آگاه‌تر است، مسوول‌تر در قبال کشور، باورها، منافع ملی، تجاوز فکری و اندیشه‌های بیگانه، اخلاق جامعه و غیره است. 

وی اذعان داشت: در دنیای کنونی نقش خبرنگار در تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پررنگ‌تر شده است. 

پورحسن گفت: آذربایجان‌شرقی دارای ۹ هزار و ۸۳۹ شهید،  ۲۳ هزار و ۹۷۵ جانباز و یک هزار و ۹۰۶ آزاده دارد و با احتساب خانواده‌آنها تقریبا ۱۸۰ هزار جامعه هدف استان در بنیاد شهید است که ۵۰ درصد در تبریز زندگی می‌کنند. 

وی در قیاس درصدی تعداد شهدای استان در کل کشور گفت: ۴/۳۳ درصد از شهدای کل کشور  و  ۴/۵ درصد جانبازان کل کشور و ۴/۴ درصد آزاده‌های کل کشور از استان آذربایجان‌شرقی هستند. 

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان  با تاکید بر اینکه ۹۹/۵ درصد ایثارگران از ما احترام و تکریم می‌خواهند که قطعا ما دریغ کرده‌ایم، افزود:  بنیاد شهید استان عین یک دولت است و وزارت‌خانه‌های متفاوتی دارد و در برنامه‌های آتی برای حذف موازی‌کاری‌ها تلاش خواهیم کرد. 

پورحسن به معاونت بهداشت و درمان، تعاون و امور اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و توسعه و مدیریت بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: تشکیل شورای مشورتی و برگزاری جلسات با امام جمعه، شهردار، دادستان، علوم پزشکی، توزیع ۳ هزار و ۸۰۰ بسته بهداشتی برای جانبازگان، تحویل ۶۲۰ بسته برای خانواده دو شهید، سه شهید، توزیع ماسک، مواد ضدعفونی، لباس کادر بیمارستانی و غیره از دیگر کارهای بنیاد شهید استان در روزهای کرونایی است. 

وی ادامه داد: برقراری ۹ هزار و ۴۴۳ ارتباط تلفنی در سال، ۳۸۱۵ دیدار در خانه و دیدار عمومی، اهدای ۱۰۰ مورد وام قرض الحسنه، اعطای وام نیز از دیگر اقدامات است. 

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان ابراز کرد: طبق دستور ریاست سازمان امور ایثارگران و شهدا مقرر شد تا  ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از معوقات ایثارگران در کل کشور دستور پرداخت بگیرد. 

وی با اشاره بر اینکه اولین هدف بنیاد شهید رضایت‌مندی جامعه است، گفت: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت که به کمک رسانه‌ها محقق می‌شود نیز جزو وظایف اصلی است. 

پورحسن در خصوص آخرین وضعیت گلزار شهدای تبریز گفت: برای فاز یک حرف‌های زیادی هست که من هم انتقاد دارم ولی به هر حال تمام شده است و ما در تلاش برای اتمام وضعیت فاز ۲ با وجود ۲ هزار و ۴۰۰ شهید هستیم که شرایط و وضعیت خوبی ندارد. 

وی ادامه داد: قطعا بعد از اتمام فاز دو گلزار شهدا فکری برای فاز بک خواهیم کرد تا در مراسم غبارروبی صندلی روی قبور شهدا نگذارند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر