کد خبر: 1014372
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی :
معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طول راه‌های روستایی استان ۱۴ هزار و ۱۵۰ کیلومتر است که در ۴۰ سال گذشته هفت هزار و ۷۳۴ کیلومتر معادل ۵۴.۵ درصد آن آسفالت شده است.

محمود آنت افزود: در برنامه ششم توسعه راههای روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان باید آسفالت شوند اما هنوز برنامه پنجم توسعه در این حوزه کامل نشده است.

وی ادامه داد: از هفت هزار کیلومتر راه روستایی خاکی استان هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربوط به روستاهای ۵۰ خانوار است که سهم شهرستان مشهد از این محرومیت ۲۰۳ کیلومتر است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خرسان رضوی گفت: در دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ حدود ۶۰ کیلومتر از راه های روستایی شهرستان مشهد آسفالت شده و ۱۰ کیلومتر نیز در دست اقدام است.

وی افزود: در سال های اخیر اعتبارات برای راه‌های روستایی شهرستان مشهد نسبت به سایر شهرستان‌ها کاهش یافته است که توجه بیش از پیش در این زمینه می‌طلبد.

آنت با اشاره به کمبودهای بودجه‌ای راهداری ادامه داد: به عنوان مثال سال ۹۷ اعتبارات راهداری شهرستان مشهد ۲۰ میلیارد ریال بود که هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن تخصیص یافت اما در سال گذشته با وجود اعتبار ۴۵ میلیارد ریالی فقط یک میلیارد ریال آن تخصیص یافت در حالی که پیمانکاران راه روستایی در حوزه شهرستان مشهد ۲۷ میلیارد ریال طلب دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار